۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال افتتاح شد
با حضور رییس‌جمهور؛

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال افتتاح شد

با حضور رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر افتتاح شد.

به گزارش بازار، امروز ۱۵ تیرماه با حضور سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ کیلومتر افتتاح شد.

مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته می‌شود. همچنین این مسیر نسبت به جاده چالوس مسیر را ۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

در این مسیر ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر احداث شده است. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

کاهش وقوع سوانح جاده‌ای و صرفه‌جویی سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت بخشی از مزایای این مسیر است.

کاهش آلاینده‌ها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگبرداری و خاکریزی در آن انجام شده است.

۸۶ درصد مسیر عبوری جدید که از روز شنبه برای مسافران باز خواهد بود تونل و پٌل است و به همین دلیل مناظر زیبایی از پل‌های بلند و بزرگ با استفاده از قالب‌های شاریو را توسط پیمانکاران ایرانی به نمایش می‌گذارد که نشان از تخصص و مهارت نیروهای فنی و مهندسی کشور دارد.

احداث ۹ دستگاه پل به طول ۱ کیلومتر و حفاری ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر از جمله مشخصات فنی پروژه در زمان ساخت است.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha