۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
استان سمنان ۱۱ هزار بافنده دارد/ احیای ۳۰ کارخانه صنعتی راکد
رئیس صمت سمنان در گفتگو با بازار:

استان سمنان ۱۱ هزار بافنده دارد/ احیای ۳۰ کارخانه صنعتی راکد

سمنان- احمدی، رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت ۱۱ هزار و ۸۷۰ بافنده فرش دست باف در استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان استان اختصاص یافته است.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه طی یک سال اخیر یعنی اول تیرماه سال ۱۴۰۰ تا اول تیرماه ۱۴۰۱ هشت مجتمع قالیبافی در راستای توسعه صنایع تبدیلی در استان سمنان راه اندازی شده است، ابراز کرد: سمنان در زمره استان های پیشرو در زمینه تولید فرش کشور است.

وی با بیان اینکه ۵۸ کارگاه متمرکز و ۳۵ کارگاه غیرمتمرکز صنعت فرش استان سمنان را به پیش می برند، افزود: استان سمنان ۱۱ هزار و ۸۷۰ بافنده فعال فرش دستباف دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۳۳۰ مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی با موضوع کارگران بیمه شده صورت پذیرفته است، ابراز کرد: ۳۲۰ متقاضی دریافت تسهیلات بانکی حوزه قالیبافی طی یک سال اخیر به بانک های عامل معرفی شده اند.

احمدی با بیان اینکه میزان تقاضای این افراد نسبت به تسهیلات بانکی ۲۷ میلیارد تومان برآورد می شود، گفت: ۲۴۲ نفر از این تعداد متقاضی توانسته اند ۲۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی را دریافت کنند و مابقی در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه سال جاری ۳۰ واحد صنعتی راکد در استان سمنان احیا شده است، ابراز کرد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای احیای این واحد ها ۹ هزار میلیارد ریال بوده و با راه اندازی مجدد این کارخانه برای ۵۵۳ نفر شغل ایجاد شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه ۵۱ هزار ۴۷۳ مورد بازرسی از اصناف و واحد های صنفی توسط صمت طی یک سال اخیر صورت گرفته است، گفت: ۳۰ بازرس از سوی اداره کل صمت استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

احمدی با بیان اینکه بازرسی از اصناف طی یک سال اخیر به تشکیل سه هزار و ۱۳۰ پرونده شده است، بیان کرد: یک هزار و ۸۸۸ گزارش تخلف نیز توسط بازرسان صمت مورد رسیدگی قرار گرفته است همچنین باید گفت در یک سال اخیر سه هزار و ۳۴۸ مورد تخلف اصناف نیز کشف و به تعزیرات ارجاع داده شد.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha