۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
۴۵ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به ایلام در حوزه راه است
معاون استانداری ایلام:

۴۵ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به ایلام در حوزه راه است

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره توجه دولت به توسعه راه های استان، گفت: ۴۵ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به ایلام در حوزه راه است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، سعید هژبری در نشست هماهنگی مدیران حوزه عمرانی استان با مشاور مطالعه آزادراه پل زال - مورموری- دهلران- چیلات - نجف اشرف اظهار کرد: تونل‌های شماره یک و ۲ محور ایلام - مهران، زیرگذر ارغوان، پل صلواتی و چهارخطه محدوده کنجانچم پیش از اربعین امسال به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام - مهران تکمیل می شود.

وی، حوزه "راه" را اولویت اصلی برنامه‌های حوزه عمرانی استان عنوان کرد و افزود: باید در حوزه ارتباطی که نقش حائز اهمیتی در توسعه همه جانبه دارد، از خطوط زمینی یا هوایی استفاده شود که در حوزه خطوط هوایی پیگیری‌های خوبی انجام گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود شرایط استان در این زمینه باشیم.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در حوزه راه‌های زمینی با توجه به توپوگرافی خاص استان و موارد دیگر از سایر استان‌ها عقب هستیم و به همین خاطر ۴۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص یافت.

هژبری کاهش مصرف سوخت، کم کردن تصادفات و تلفات رانندگی را از مزایای ایجاد راه های استاندارد عنوان کرد و یادآور شد: تلاش های خوبی برای دسترسی استان به مرکز کشور انجام گرفته که یک نمونه از آن قرار گرفتن استان در مسیر آزادراه پل زال – چیلات است.

وی، با اشاره به اینکه این آزادراه از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان - مورموری و دهلران به مرز چیلات می‌رسد، یادآور شد: طول مسیر پل زال به مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر است که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره - نجف متصل خواهد شد.

معاون استاندار ایلام هدف از اجرای این پروژه را اتصال شبکه آزادراه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف دانست و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست استعلام های مشاور این پروژه مهم و اثرگذار را در موعد مقرر پاسخ دهند تا در آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      باسلام خدمت دست اندرکاران ...جاده مهران به دهلران واقعا باریک وجاده مرگ نامگذاری شده تازه تریلی های ترانزیت مهران به اهواز درایت جاده تردد دارند خیلی جاده ی باریک پتینه به آینه است و جاده مرگ هرروز تصادف وواژگونی ... لطفاً فکر چاره ای
    • حمید IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      این بیمارستان ایلام دیگه کی تکمیل میشه؟