۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
تداوم کاهش عرضه نفت برای برقراری تعادل در بازار کفایت می‌کند
وزیر انرژی امارات متحده عربی:

تداوم کاهش عرضه نفت برای برقراری تعادل در بازار کفایت می‌کند

وزیر انرژی امارات متحده عربی روز چهارشنبه گفت: تداوم کاهش تولید و عرضه نفت از سوی عربستان سعودی و روسیه باید برای برقراری تعادل در بازار نفت کافی باشد.

به گزارش بازار، سهیل المزروعی روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) در حاشیه نخستین رو هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش بیشتر تولید و عرضه نفت از سوی عربستان و روسیه برای برقراری تعادل در بازار نفت کفایت می‌کند.

ائتلاف اوپک‌پلاس که شامل تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می‌شود، حدود ۴۰ درصد از تولید نفت جهان را در اختیار دارد. اعضای این ائتلاف از نوامبر پارسال تاکنون پس از کاهش قیمت‌های نفت، تولید نفت خام خود را کاهش داده‌اند.

عربستان و روسیه، بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت جهان، روز دوشنبه اعلام کردند در تلاش برای افزایش قیمت‌ها، کاهش عرضه نفت خود را در ماه اوت نیز ادامه می‌دهند.

این اقدام تاکنون تغییر اندکی در بازار ایجاد کرده است. قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه با بیش از یک درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه رسید.

این قیمت کمتر از سطح قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ دلاری است که کشورهای عضو اوپک برای برقراری توازن در بودجه خود به آن نیاز دارند.

المزروعی با اشاره به اینکه امارات برنامه تازه‌ای برای کاهش تولید و عرضه نفت ندارد، گفت: این اقدام (تداوم کاهش تولید نفت عربستان و روسیه) برای ارزیابی بازار و برقراری تعادل در بازار کفایت می‌کند.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha