۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱
سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها خبر داد

پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱

سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها از پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق شبکه بانکی کشور به شرکت‌های تعاونی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، مریم کیوانی سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاون به‌عنوان یک بخش مهم در اقتصاد کشور توانایی جذب سرمایه‌های خُرد و نقدینگی‌های کوچک مر «مریم کیوانی» دم را در جهت کاهش تورم، رشد تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

کیوانی با اشاره به لزوم حمایت شبکه بانکی کشور از توانمندسازی و راه‌اندازی طرح‌های تعاونی افزود: بخش تعاون می‌تواند به‌عنوان ابزار مهمی برای ایجاد تعادل در نقدینگی و مردمی‌کردن اقتصاد گام بردارد و حضور بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش از اقتصاد، پایداری کسب‌وکارها، رونق تولید و ایجاد اشتغال مولد در کشور را در پی خواهد داشت.

وی حمایت بانک‌ها از جمله بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای مانند بانک توسعه تعاون برای تقویت بخش تعاون را ضروری دانست و گفت: لازمه تحول در این بخش تغییر رویکرد به سمت ارتقای کیفی بخش تعاونی و توسعه و رونق‌بخشی کسب‌وکار تعاونی‌ها است.

سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی ‌ها گفت: در سال ۱۴۰۱ از طریق شبکه بانکی کشور مبلغ ۳۰ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان به شرکت‌های تعاونی پرداخت شده است که بانک‌های مسکن، ملت، صادرات و توسعه تعاون با مجموع ۱۸ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان (معادل ۶۱ درصد از کل تسیهلات) بیشترین سهم را در مجموع تسهیلات پرداخت‌شده داشته‌اند که با مشارکت اقتصادی اعضای تعاونی‌ها و سهم‌آورده آن‌ها درطرح‌های تعاونی، میزان سرمایه‌گذاری جدید ایجادشده به بیش از ۴۱ همت محاسبه شده است.

کیوانی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون کشور در اواخر سال گذشته و اهداف تعیین‌شده در سند مذکور طی چشم‌انداز ۱۰ ساله افزود: یکی از مهمترین اهداف در نظر گرفته شده جذب ۴۵ درصدی سرمایه‌ گذاری‌های صورت‌گرفته در کشور در بخش تعاون و جذب حداقل ۱۵ درصد حجم نقدیگی در طرح‌های بومی و ملّی تعاونی‌ها است که تحقق این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و همکاری بانک‌ها در تأمین منابع مالی مورد نیاز تعاونی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha