۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
توانایی ایران در انتقال دانش فنی تولید واکسن دامی به دیگر کشورها

توانایی ایران در انتقال دانش فنی تولید واکسن دامی به دیگر کشورها

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: کشورمان با دارا بودن پتاسیل علمی بالا در تولید واکسن های دامی، توانایی انتقال این دانش فنی را به سایر کشورها دارد.

به گزارش بازار، وحید صالحی با بیان این که موسسه رازی از مراکز اصلی تولید واکسن‌های دامپزشکی کشور است، افزود: با توجه به پتانسیل بالای داخل کشور در زمینه واکسن‌سازی و به پشتوانه دانش فنی موجود، علاوه بر رشد روزافزون در صنعت تولید واکسن و داروهای دام و طیور در کشور، با برگزاری دوره‌های آموزشی، دانش فنی و تجهیزات مرتبط با ساخت واکسن را به سایر کشورها انتقال می‌دهیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در برگزاری دوره آموزشی برای کارشناسان آفریقایی تصریح کرد: به پشتوانه توانمندی‌های داخل کشور، برگزاری این دوره‌ها برای کشورهای متقاضی گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به تولید و کنترل کیفی واکسن‌های دامپزشکی و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی توسط محققان موسسه رازی با همکاری سازمان دامپزشکی برای انتقال دانش فنی ساخت واکسن به سایر کشورها، خاطرنشان کرد: پیرو برنامه‌ریزی‌های وزارت امور خارجه مبنی بر توسعه مراودات با سایر کشورها، برنامه انتقال دانش فنی ساخت واکسن با دعوت از کارشناسانی از کشور آفریقایی مالی با همکاری وزارت امور خارجه تدارک دیده شد و سازمان دامپزشکی افتخار میزبانی از این گروه را به عهده داشت

کد خبر: ۲۲۹٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha