آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا وخدمات در تهران

آغاز اجرای طرح سنجش کیفیت کالا وخدمات در تهران

سرپرست اداره کل استاندارد استان تهران گفت: طرح اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر، در استان تهران آغاز شد.

به گزارش بازار، محمدحسین طاهری با اشاره بر اینکه سنجش نرخ کیفیت، مطابق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است، ادامه داد: این طرح در استان تهران، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید با توزیع و تکمیل بیش از ۳ هزار پرسشنامه در حال اجراست.

سرپرست اداره کل استاندارد استان تهران درخصوص چگونگی تدوین و اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالاها و خدمات گفت: براساس مدل‌های موجود برای شاخص‌های ملی اقتصادی کلان، ۵۶ قلم کالای مهم سبد مصرفی خانوار ایران (براساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران)، در حوزه‌های صنایع غذایی، فلزی و غیرفلزی، برای سنجش نرخ کیفیت کالاها تعیین و بر اساس مدل تدوین‌شده در ستاد اجرایی سنجش نرخ کیفیت کالای استان، طراحی و به پرسشگران ابلاغ شد.

طرح اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات در استان تهران با بیشترین حجم نمونه در سطح کشور (نزدیک به ۲۰ درصد از کل کشور) از طریق استقرار پرسشگران در مناطق مختلف در حال اجراست.

کد خبر: ۲۲۹٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha