۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
لزوم ایجاد نوآوری در روش تولید محصولات کشاورزی

لزوم ایجاد نوآوری در روش تولید محصولات کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: برای پاسخ به تنش های محیطی و کمبود منابع آب و خاک باید از ظرفیت نوآوری و دانش بنیان استفاده کنیم.

به گزارش بازار، کریم احمدی صومعه افزود: کشور ما در سال ۱۳۵۷، ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشت که ۲۵ میلیون تن نیز انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کرد که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۸۴ میلیون نفر با ۱۲۵ میلیون تن تولید محصول رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: آب ناخالص برای این حجم تولید ۷۲ میلیارد مترمکعب است که ۷۵ درصد انرژی مورد نیاز مردم را از طریق محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: با پیش بینی‌های انجام شده در افق ۲۰۵۰ و با سیاست گذاری‌های انجام شده جمعیت ایران به ۱۰۳ میلیون نفر خواهد رسید که نیاز به ۱۸۰ میلیون تن غذا از طریق محصولات کشاورزی دارد.

احمدی صومعه گفت: این در حالی است که میزان آب ناخالص در آن سال به ۶۵ میلیارد مترمکعب خواهد رسید که با این حجم آب می‌توان ۱۱۰ میلیون تن تولید غذا داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: لازم است برنامه ریزی شود تا با این محدودیت‌ها, غذا را با استفاده از شیوه‌های نوین و دانش بنیان و بهره وری و همچنین بهره مندی از ظرفیت نخبگانی تولید کنیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha