۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
تشکیل گروه‌های چندتخصصی برای پردازش و بومی‌سازی دستورعمل‌های اچ‌اس‌ئی صنعت پالایش
سرپرست اچ‌اس‌ئی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

تشکیل گروه‌های چندتخصصی برای پردازش و بومی‌سازی دستورعمل‌های اچ‌اس‌ئی صنعت پالایش

سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از تشکیل تیم‌های چندتخصصی به منظور پردازش و بومی‌سازی دستورعمل‌های اچ‌اس‌ایی در صنایع پالایشی خبر داد.

به گزارش بازار، ابراهیم محمدی‌پور صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۳ تیر) در نشست رؤسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، افزود: گروه‌های چندتخصصی در حوزه اچ‌اس‌ئی به عنوان یک نگاه رایج در دنیا به منظور پردازش و بومی‌سازی دستورعمل‌های این حوزه در پالایشگاه‌های بزرگ خصوصی ما تشکیل شده است.

وی افزود: نگاه جدیدی که به حوزه اچ‌اس‌ایی وجود دارد، نگاه زنجیره محور و نگاه خاص به کل زنجیره ارزش است. افزون بر آن در نگاه به اچ‌اس‌ئی به بحث‌های آمایش، جانمایی، طراحی اصلی و بهره‌برداری و احیاناً جمع‌آوری توجه کرده و در تمامی این حلقه‌ها حضور داریم، در این زمینه نخستین کاری که باید انجام می‌دادیم، ممیزی به شکل یکپارچه بود، ممیزی از تمام پالایشگاه‌های نفت و خطوط لوله و ... انجام شود، کل مجموعه را در بازه سه ماهه در حال ممیزی هستیم.

سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرد: هدف از ممیزی نگاه توسعه‌ای است و قصد نداریم ارزش کارهای گذشته را زیرسوال ببریم و هدف بهبود است تا در کنار یکدیگر آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی کرده و با جدیت پیگیری و رفع کنیم.

محمدی‌پور اضافه کرد: درباره مواردی که حریم ایمنی و امنیتی رعایت نشده است و انبارها و تاسیسات در بافت‌های شهری قرار دارند، نگاه سختگیرانه‌تری خواهیم داشت و در این موارد خاص به سمت بازرسی خواهیم رفت و بعد از ممیزی این موارد، به سمت رفع چالش‌ها حرکت خواهیم کرد.

وی به بحث ریشه‌یابی حوادث اشاره کرد و گفت: در این نشست دوروزه بین رؤسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل تلاش می‌کنیم با همفکری و هم‌افزایی با مدیران اچ‌اس‌ئیی زیرمجموعه‌های پالایشی، علاوه بر ایجاد طوفان فکری در زمینه رفع چالش‌های موجود، این نقاط آسیب‌زا را شناسایی کرده و راهکارهای موثر برای رفع آن را ارائه کنیم.

سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به این که ریشه بخش قابل‌توجهی از حوادثی که در صنعت پالایش رخ داده است، کمرنگ‌شدن توجه به اچ‌اس‌ایی است که در این زمینه امیدواریم با توجه به ساختار اچ‌اس‌ایی و شاخص‌های انگیزشی، این واحدها اهمیت خود را پیدا کند. اصلاح ساختار نیز در دستور کار قرار گرفته است و به‌طور جدی به آن ورود کرده‌ایم، بخش‌های خصوصی پالایشی نیز باید هر کجا لازم می‌دانند که باید اصلاح ساختار انجام شود، ورود کرده و اصلاح کنند.

محمدی‌پور تاکید کرد: در بخش‌های ارتقای کیفی و کمی سمت‌ها و ایجاد ایستگاه‌ها آتش‌نشانی جدید و ارتقای ایستگاه‌های قدیمی نیز کارهای مؤثری انجام شده است. نگاه خوبی که در سطح وزارت نفت وجود دارد، نگاه هم‌ترازی در وزارت نفت در حوزه سمت‌های سازمانی واحدهای اچ‌اس‌ئی است.

وی یکی از کارهای اساسی در حوزه اچ‌اس‌ئی صنایع پالایشی را پیشگیری از مخاطره‌ها در حوزه سوخت دانست و گفت: در این زمینه اقدامات جدیدی در شهرک‌های انرژی از جمله شهرک صنعتی اصفهان آغاز شده است و در حال تصحیح هستیم.

سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش همچنین از تشکیل بانک بانک اطلاعاتی محیط زیستی براساس خوداظهاری واحدهای پالایشی خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی در ممیزی‌ها مدنظر و به کار گرفته خواهد شد و تمامی عوامل زیان‌آور در این حوزه در قالب این بانک اطلاعاتی شناسایی و کنترل خواهد شد.

به گزارش شانا، نشست دو روزه روسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل واحدهای پالایشی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مظاهر انصاری، مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت و ابراهیم محمدی‌پور، سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از روسای اچ‌اس‌ایی زیرمجموعه‌های صنعت پالایش و پالایشگاه‌های نفتی در محل ساختمان مرکزی (غدیر) شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آغاز به‌کار کرد

کد خبر: ۲۲۹٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha