۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
 تاسیس شرکت هواپیمایی در استان با مشارکت بخش خصوصی ضروری است
استاندار زنجان:

تاسیس شرکت هواپیمایی در استان با مشارکت بخش خصوصی ضروری است

زنجان-استاندار زنجان، بر لزوم تاسیس شرکت هواپیمایی در استان با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخشی از تامین مالی این موضوع را می‌توان از طریق تشکیل یک کنسرسیوم بانکی در استان انجام داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی روز سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان باید در قالب شیک و مطلوب انجام شود.

وی به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اشاره کرد وگفت: در این اطلس سعی شده تا معرفی کامل و به روزی از قابلیت‌های استان ارائه شود

استاندار زنجان، به پیگیری‌های انجام شده برای فعال شدن فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: رونق فرودگاه زنجان در گرو توسعه بخش غربی زنجان است که این امر نیز با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، تاسیس شهرک دانش بنیان و احداث تعداد قابل توجهی از واحدهای نهضت ملی مسکن در آن محدوده محقق می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان با توجه به توانمندی‌هایی که دارد در این خصوص می‌تواند حرکت‌های خوبی را انجام دهد،تاکید کرد: توسعه تجارت خارجی استان نیازمند برنامه عملگراست و جلسه با هیات‌های تجاری خارجی و سفرا نباید به چند عکس و تفاهم نامه بر زمین مانده ختم شود.

وی بر لزوم تاسیس شرکت هواپیمایی در استان با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخشی از تامین مالی این موضوع را می‌توان از طریق تشکیل یک کنسرسیوم بانکی در استان و نیز استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام داد.

استاندار زنجان تاکید کرد: با داشتن هواپیماهای کوچک مقیاس و انجام پرواز به مقصدهای مختلف، فعالیت فرودگاه زنجان رونق می‌گیرد.

افشارچی بر ضرورت عملگرایی در برنامه ریزی های مرتبط با تقویت روابط تجاری خارجی استان تاکید کرد و افزود: در این راستا باید تعداد مشخصی از کشورها را انتخاب و برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی با هر یک از آنها برنامه مشخص تدوین کنیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha