۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
تسهیل و توسعه صادرات بخش تعاون
با امضای تفاهم نامه میان وزارت کار و گمرک صورت گرفت؛

تسهیل و توسعه صادرات بخش تعاون

در راستای تسهیل و توسعه صادرات در بخش تعاون، گمرک ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازار، این تفاهم نامه به امضای محمد رضوانی فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، و مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رسید. امضای این تفاهم‌نامه موجب همکاری بیشتر و گسترده تر در جهت افزایش و توسعه صادرات در بخش تعاون کشور می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران در همایش راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون که با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال بخش تعاون برگزار شد، گفت: حوزه صادرات بخش تعاون از تنوع مطلوبی چه به لحاظ تنوع کالایی و چه به لحاظ بازارهای هدف برخوردار است.

رضوانی فر با تاکید بر توسعه بیشتر بازارهای هدف صادراتی در بخش تعاون به منظور افزایش سهم صادرات غیرنفتی کشور در این بخش اظهار داشت: گمرک با تمام‌ توان آماده حمایت از بخش تعاون است و بخش تعاون را به مثابه یک رکن مهم از اقتصاد کشور در نظر می گیرد.

وی با ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه بین گمرک و وزارت رفاه و نقش آن در تسهیل صادرات در بخش تعاون، بیان نمود: در این تفاهم‌نامه، مبادله برخط اطلاعات مورد نیاز با بخش تعاون را پیگیری خواهیم کرد و همچنین تسهیلاتی را برای شرکت های بزرگ تعاونی تحت عنوان فعالان مجاز اقتصادی ارایه خواهیم داد تا از تسهیلات ویژه ای بهره مند شوند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اقدامات گمرک در بخش تعاون با هدف توسعه صادرات این بخش تصریح کرد: نرخ رشد صادرات بخش تعاون حدودا دو برابر نرخ رشد صادرات غیرنفتی در سایر بخش هاست و این موضوع امیدوارکننده است.

مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در سخنانی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین گمرک و این وزارتخانه را با اهمیت دانست.

مسکنی با اشاره به اهمیت بخش تعاون و نقش آن در افزایش صادرات غیرنفتی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری گمرک و وزارت رفاه سهم صادرات بخش تعاون در صادرات غیرنفتی بیش از پیش افزایش یابد.

شایان ذکر است طرح سیاست های اجرایی تشویقی و حمایت از تعاونی ها در راستای تسریع و تسهیل ترخیص کالا مطابق با شیوه نامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرک از عمده ترین مباحث مطرح شده در این همایش بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha