۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
­ افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی با تغییر سیاست‌های ارزی
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی عنوان کرد

­ افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی با تغییر سیاست‌های ارزی

فکری، رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی یکی از مشکلات جذب سرمایه گذاری سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است، که با تغییر این سیاست‌ها روند جذب سرمایه‌های خارجی در کشور افزایش می یابد.

به گزارش بازار، علی فکری رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا فروردین امسال ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار بوده، که در مقایسه با مدت مشابه فعالیت دولت قبل ۸۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی در ادامه افزود: آماری که سازمان سرمایه گذاری اعلام میکند بر اساس قراردادهای مصوب و معتبر بوده، که فعالیت آن سرمایه گذاری در ایران آغاز شده است. میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب معتبر در دوره عملکرد دولت سیزدهم تا پایان فروردین سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۵۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی بود.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه گذاری در کشورمان وجود دارد. برای اینکه روند این ظرفیت‌ها را به بالفعل تغییر دهیم نیاز است سیاست‌های ارزی بانک مرکزی را با موضوع سرمایه گذاری تغییر دهیم. با تغییر این سیاست‌ها روند افزایش سرمایه گذاری در کشورمان بیش از پیش خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha