۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
پیگیری توافقنامه‌های سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی

پیگیری توافقنامه‌های سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی

در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت با سفیر اندونزی در تهران، توافقنامه‌ها و موافقتنامه‌های سفیر اخیر رئیس جمهوری به اندونزی پیگیری شد.

به گزارش بازار، رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در ایران، با حضور در سازمان توسعه تجارت با مهدی ضیغمی، سرپرست این سازمان، دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار با سفیر این کشورطرفین در این دیدار به پیگیری مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی پرداختند. توافقنامه تجارت ترجیحی، توافقنامه‌های مرتبط با محصولات غذایی حلال و گمرکی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به رابطه گسترده ایران و اندونزی از گذشته تا به امروز، به موضوع تفاهمنامه تهاتر میان این دو کشور اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه می‌تواند تجارت میان دو کشور را توسعه دهد.

سفیر اندونزی در تهران نیز با بیان اینکه کشورش در حال بررسی بسته پیشنهادی ایران است گفت: امیدوارم موضوع تعرفه ترجیحی نیز به زودی نهایی شود چرا که این توافقنامه برای دسترسی دو کشور به بازار یکدیگر اهمیت ویژه دارد.

در ادامه سفیر اندونزی با دعوت از تجار ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی این کشور گفت: بزرگترین نمایشگاه تجاری اندونزی در ماه اکتبر برگزار می‌شود و آماده پذیرایی از تجار ایرانی به عنوان شرکت کننده و بازدیدکننده هستیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت نیز با استقبال از این موضوع، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و حضور فعال در نمایشگاه‌های کشورهای هدف را از اولویت‌های این سازمان خواند.
طرفین در ادامه به بررسی جزئیات توافقنامه و موافقنامه‌های موجود و راهکارهای توسعه تجارت میان دو کشور پرداختند.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha