۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
بررسی راه حل‌های مسائل ارزی و گمرکی در حوزه تجارت خارجی
در نشست هم اندیشی بانک مرکزی و گمرک روی داد

بررسی راه حل‌های مسائل ارزی و گمرکی در حوزه تجارت خارجی

در نشست هم اندیشی مدیران ارشد گمرک و بانک مرکزی حل مسائل ارزی و گمرکی در حوزه تجارت خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار، عصر امروز محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران به همراه معاونین و تنی چند از مدیران کل ستادی گمرک ایران میزبان مسوولان بانک مرکزی بودند و به تشریح آمار واردات و چگونگی ترخیص کالاهای وارداتی و وصول درآمدهای گمرکی پرداختند.

در این دیدار رضوانی فر ابتدا گزارشی از درآمدهای گمرک ایران در سه ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.

وی با بیان میزان آمار واردات در کالاهای مختلف از جمله خودرو، گوشی تلفن همراه و شمس طلا، شرحی از درآمدهای گمرکی و مقایسه آن با سال گذشته ارائه کرد

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به میزان واردات خودرو در ماه‌های اخیر، افزود: از ابتدای ابلاغ مصوبه واردات خودرو تنها ۲۴۶ دستگاه خودرو خارجی از گمرکات ترخیص و ۷۶۸ دستگاه نیز در شرف ترخیص هستند.

رئیس کل گمرک ایران همچنین در خصوص واردات خودروهای کارکرده افزود: وضعیت واردات این خودروها در حال حاضر نیازمند تدوین و ابلاغ آیین نامه آن است.

رئیس کل گمرک ایران همچنین گزارشی از وضعیت واردات موبایل ارایه کرد و افزود: طی سال گذشته جمعا ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۳ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی اطهار داشت: همچنین از ۱۲ آذر ۱۴۰۱ تا اواخر خرداد امسال بیش از ۳ تن شمش طلا وارد شده است.

رضوانی فر با بیان دلایل ایستایی کالا برای ترخیص از جمله در حوزه دارو خاطرنشان کرد: در برخی موارد با وجود آمادگی کامل گمرک برای ترخیص و مهیا بودن شرایط و احراز مجوزها و سایر شرایط، اقدامی برای ترخیص این کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم صورت نمی‌گیرد.

محمد آرام معاون ارزی بانک مرکزی نیز ضمن استقبال از برگزاری مستمر این نشست گفت: بانک مرکزی آمادگی کامل برای همکاری دوجانبه در راستای اهداف مورد نظر در تسهیل تجارت را دارد.

وی ضمن اعلام حمایت بانک مرکزی از اقدامات اخیر گمرک در مدیریت واردات کالاها و بحث مدیریت ارز اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی بیشتر بانک مرکزی و گمرک شاهد تحقق درآمدهای موردنظر باشیم.

شایان ذکر است در این نشست ضمن بررسی موضوعی صادرات و واردات کالاهای کلیدی به مباحثی اعم از ارزش گذاری، تعرفه، پاسخگویی به استعلامات، ترخیص درصدی، ایستایی کالاها و ورود موقت نیز پرداخته شد

کد خبر: ۲۲۹٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha