۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
عدم موفقیت گاوها در عبور از مقاومت ۱۹۳۰ دلاری طلا| مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت
تحلیل بازار جهانی طلا؛

عدم موفقیت گاوها در عبور از مقاومت ۱۹۳۰ دلاری طلا| مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت

قیمت جهانی طلا صبح روز دوشنبه همچنان در محدوده زیر مقاومت اصلی خود روی ۱۹۳۰ دلار به سر برده و موفق به شکست این مقاومت نشده است.

به گزارش بازار؛ قیمت جهانی طلا صبح روز دوشنبه همچنان در محدوده زیر مقاومت اصلی خود روی ۱۹۳۰ دلار به سر برده و موفق به شکست این مقاومت نشده است.

مهمترین عامل ریزش قیمت طلا طی روزهای گذشته، تصمیم تقریبا قطعی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه جاری میلادی (جولای) است که منجر به شکل گیری رکود نسبی در معاملات بازارهای جهانی نیز شده است.

اما دو موضوع دیگر نیز منجر به افزایش نگرانی ها در بازار جهانی طلا شده که عبارتند از: سفر پیش روی «ژانت یلن» وزیر خزانه داری ایالات متحده به چین و همچنین انتشار شاخص آماری هزینه مصرف شخصی (PCE) آمریکا که قرار است این هفته منتشر شود. پس بدیهی است تا زمان رخداد این دو رویداد مهم نباید انتظار چندانی در خصوص افزایش یا ریزش قیمت ها در بازار طلا داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

عدم موفقیت گاوها در عبور از مقاومت ۱۹۳۰ دلاری طلا| مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت

در حال حاضر، قیمت طلا در بازه ای کم نوسان در محدوده قیمت ۱۹۱۵ دلار تا ۱۹۳۰ دلار در حرکت بوده و بدیهی است که برای آغاز روند صعودی کوتاه مدت، گاوها می بایست موفق به شکستن مقاومت ۱۹۳۰ دلاری طلا شوند که البته فعلا بنا به دلایل مذکور در بالا، چنین پتانسیلی برای گاوها به چشم نمی خورد.

اما در صورت موفقیت گاوها در عبور از مقاومت مذکور، مقاومت بعدی روی ۱۹۳۴ دلار یعنی مقاومت هفتگی طلا قرار داشته و سپس باید به سمت ۱۹۴۰ دلار حرکت کرد. با اینحال، در صورت عدم موفقیت گاوها در عبور از مقاونت ۱۹۳۰ دلاری طلا، می توان شاهد اصلاح قیمت در بازار بود که در اینصورت، مهمترین حمایت روی ۱۹۱۵ دلار دلار و سپس روی ۱۹۰۴ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha