اتاق بازرگانی، شناساندن خود به جامعه را در اولویت قرار دهد
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

اتاق بازرگانی، شناساندن خود به جامعه را در اولویت قرار دهد

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر نقش شاخص اتاق در اقتصاد، می‌گوید: متاسفانه جامعه از جایگاه اتاق ناآگاه است و اتاق در دوره جدید باید به صورت هدفمند، شناساندن خود را جزو اولویت‌ها قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، بعد از برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه اتاق ایران، آخرین مرحله از روند انتخابات اتاق‌های سراسر کشور برای شروع دور دهم هیات نمایندگان به پایان رسید. حال اتاق ایران باید برای پیمودن یک مسیر چهارساله کار خود را آغاز کرده و برای موفقیت در این مسیر پرپیچ‌وخم نیازمند یک برنامه دقیق و جامع است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه واردکنندگان دارو نیز با تأکید بر برنامه‌محور بودن اتاق ایران در این دوره، توجه به افکار عمومی و انتشار دیدگاه‌های تشکل تشکل‌ها بین جامعه را ضروری می‌داند.

احمد آتش‌هوش تصریح کرد: اتاق ایران دارای ظرفیت‌های قانونی قابل توجهی است و در صورتی که بتواند این ظرفیت‌ها را به فعل برساند، نتایج مطلوبی به دست می‌آورد. نباید فراموش کرد که نقش اتاق در اقتصاد، شاخص است؛ اما متأسفانه هنوز جامعه، شناختی از اتاق و جایگاه آن ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است: یکی از وجوه موفقیت اتاق به عنوان تشکل تشکل‌ها، معرفی خود به جامعه است، بنابراین توصیه می‌کند که اتاق ایران در این دوره، به صورت هدفمند، شناساندن خود در سطح جامعه را جزو اولویت‌ها قرار دهد و به بیان نظرات و رسانه‌ای کردن آنها توجه کند.

او افزود: دیدگاه‌های بخش خصوصی درباره مسائل اقتصادی و جدا از هرگونه اظهارنظر سیاسی و جناحی باید منتشر شود تا افکار عمومی با این دیدگاه‌ها آشنا شوند.

آتش‌هوش، برنامه‌محور بودن اتاق در دوره دهم را مورد توجه قرار داد و گفت: اتاق ایران باید بر اساس اولویت‌های اقتصادی با توجه به امکانات قانونی و سیاست‌های بالادستی، طبق زمان‌بندی دقیقی، یک برنامه اجرایی تدوین کند. به طور قطع برنامه‌ای با چنین ویژگی‌هایی، هماهنگی لازم را شکل داده و موجب هم‌افزایی و انسجام بین بخش خصوصی و دولت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: زمانی که برنامه تهیه شد باید برای اجرا به تصویب هیات نمایندگان برسد. این برنامه می‌تواند تعداد، عناوین، مأموریت‌ها و اولویت‌های کمیسیون‌ها و دیگر ارکان اتاق ایران را تعیین کرده و زمینه‌ای را فراهم کند تا همه بخش‌های اتاق مانند مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان اتاق در شوراها و مجامع یکپارچه و حول محورهایی مشخص حرکت کنند، این روند موجب موفقیت خواهد شد و از انجام فعالیت‌های جزیره‌ای بی‌نتیجه جلوگیری می‌کند.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha