۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
ثبات قیمت در بازار جهانی نفت علیرغم تصمیم احتمالی اوپک پلاس برای کاهش تولید
تحلیل بازار نفت؛

ثبات قیمت در بازار جهانی نفت علیرغم تصمیم احتمالی اوپک پلاس برای کاهش تولید

قیمت نفت در بازارهای جهانی صبح روز دوشنبه تقریبا بدون تغییر به نسبت آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یعنی جمعه باقی ماند.

به گزارش بازار؛ قیمت نفت در بازارهای جهانی صبح روز دوشنبه تقریبا بدون تغییر به نسبت آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یعنی جمعه باقی ماند.

این ثبات قیمت در حالی در بازارهای جهانی ایجاد شده که خبرها حاکی از احتمال کاهش بیشتر تولید نفت توسط اوپک پلاس است. دلایل اصلی عدم افزایش قیمت نفت به دو مورد تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره بانکی و همچنین آمار اقتصادی جدید منتشر شده در خصوص رشد اقتصادی چین بوده که نشان دهنده کاهش این رشد در سرزمین اژدهای زرد است.

هر بشکه نفت برنت صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای آسیایی با ۴ سنت افزایش به ۷۵.۴۵ دلار و هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با ۳ سنت افزایش به ۷۰.۶۷ دلار رسید.

با این حساب، قیمت نفت برنت و WTI به نسبت هفته چهارم ژوئن کاهشی شده و برای سرمایه گذاران سودآوری لازم را نداشته اند.

به گفته کارشناسان، ترس از شکل گیری مجدد روند رو به رشد تورم در آمریکا و تصمیم جدی فدرال رزرو برای افزایش مجدد نرخ بهره بانکی برای دستکم دو مرحله دیگر در سال جاری میلادی، همچنان عامل اصلی ریزش و عدم رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی محسوب می شود.

در همین راستا، بانک ملی استرالیا نیز در تازه ترین گزارش تحلیلی خود از روند بازار نفت اعلام کرد: سیاست های تهاجمی در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی در کنار کاهش تقاضا در بازارهای جهانی همچنان چشم انداز بازار نفت را متزلزل نگه داشته است.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha