۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
معرفی بهترین پنکه چند منظوره در برندهای مختلف

معرفی بهترین پنکه چند منظوره در برندهای مختلف

پنکه یکی از وسایل خنک‌کننده است که در مقایسه با انواع کولرهای آبی و گازی، انرژی برق کمتری مصرف می‌کند.

به گزارش بازار، پنکه یکی از وسایل خنک‌کننده است که در مقایسه با انواع کولرهای آبی و گازی، انرژی برق کمتری مصرف می‌کند. این کم‌مصرف بودن باعث شده تا بسیاری از افراد، حداقل در بخشی از ساعات روز، استفاده از آن را ترجیح دهند. کاربرد زیاد این وسیله خنک‌کننده، باعث شده تا تولیدکنندگان هم انواع مختلفی از پنکه را روانه بازار کنند. یکی از این انواع پرطرف‌دار، پنکه های چند منظوره هستند که در این مطلب بیشتر با آنها آشنا می شوید.

پنکه چند منظوره چیست و بهترین پنکه چند منظوره چه ویژگی‌هایی دارد؟

پنکه‌های چند منظوره، انواعی از فن‌ها هستند که به دلیل طراحی خاص، می‌توان از آن‌ها به صورت‌های مختلفی استفاده کرد. این پنکه‌ها قابلیت استفاده به‌صورت رومیزی، دیواری و ایستاده را دارند. این موضوع باعث شده تا با خرید یک پنکه، امکان استفاده از آن در فضاهای کوچک، اتاق کار و حتی روی میز فراهم باشد. پنکه چند منظوره معمولاً موتور پرقدرتی دارد تا تهویه و گردش هوا را به‌خوبی انجام دهند.

معرفی بهترین پنکه چند منظوره در برندهای مختلف

به دلیل استفاده از این پنکه ها در فضاهای مختلف با متراژ متفاوت، موتور این وسایل، عملکرد و قدرت بالایی دارد. این عملکرد و قدرت بالا باعث می‌شود تا پنکه های چند منظوره، به راحتی و در زمان کوتاه با به گردش درآوردن هوا، گرما را از بین ببرند.

پایه نگهدارنده موجود در این وسایل معمولاً از نوع تلسکوپی است تا بتوان به راحتی ارتفاع را تنظیم کرد. مرکز ثقل این پنکه ها در حالت ایستاده یک سطح دایره‌ای است که در زیر پایه قرار می‌گیرد و می‌تواند به خوبی وزن دستگاه را تحمل کند.

نصب روی دیوار و استفاده در حالت ایستاده، وجود ریموت کنترل را برای این لوازم خانگی برقی ضروری کرده است. با استفاده از کنترل، کاربران می‌توانند سرعت باد، زمان کارکردن، نوع گردش هوا و در برخی دستگاه‌ها ارتفاع پنکه را از راه دور تنظیم کنند.

در ادامه این مطلب بهترین مدل پنکه چند منظوره موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

بهترین پنکه های چند منظوره بازار لوازم خانگی ایران کدام مدل‌ها هستند؟

برندهای مختلفی در بازار ایران وجود دارند که پنکه های چند منظوره تولید می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود، کاربران هنگام خرید این وسیله دچار سردرگمی شوند؛ به همین دلیل در ادامه سه مدل اقتصادی و باکیفیت از این پنکه را معرفی می‌کنیم.

بهترین مدل پنکه چند منظوره برند تکنو

تکنو یکی از برندهای باکیفیت ایتالیایی است که سال‌هاست در زمینه تولید لوازم خانگی مختلف، فعالیت دارد. تجربه کاربران نشان داده است که محصولات تکنو در کنار طراحی زیبا و قیمت مناسب، دوام و کارایی بالایی دارند. پنکه های چند منظوره تکنو هم از این قاعده مستثنا نیستند.

معرفی بهترین پنکه چند منظوره در برندهای مختلف

TE-۹۱۶۰ یک مدل از بهترین پنکه چند منظوره تکنو است. TE-۹۱۶۰، هشت کیلوگرم وزن دارد و می‌توان از آن به صورت ایستاده، رومیزی و دیواری استفاده کرد. این پنکه چند منظوره به صورت پنج پره با جنس پلاستیک مقاوم طراحی شده است. پلاستیکی بودن پره‌ها باعث سبکی آن‌ها می‌شود و قدرت پرتاب باد را افزایش می‌دهد. برای حفظ ایمنی کودکان روی پره‌های این دستگاه یک قاب فلزی همرنگ با بدنه قرار گرفته است.

برای کنترل دستگاه یک پنل لمسی روی پایه قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان ارتفاع پنکه، سرعت باد و خاموشی خودکار را تنظیم کرد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه، امکان تنظیم ارتفاع بدون نیاز به اهرم فیزیکی است. این کار با استفاده از پنل لمسی روی پایه یا ریموت کنترل انجام می‌شود. در جدول زیر مهم‌ترین ویژگی‌های این پنکه چند منظوره به اختصار بررسی شده است.

حداکثر توان مصرفی

۱۰۰ وات

تایمر

دارد (تایمر ۷.۵ ساعت برای خواب شبانه)

جنس پره‌ها

لاستیکی

تنظیم سرعت

۳ سرعته

وزن

۸ کیلوگرم

رنگ بندی

مشکی

گارانتی

۱۸ ماه گارانتی تکنو

بهترین پنکه چند منظوره برند آیسن، مدل IE-F۸۷۱

محصولات برند آیسن ساخت ایران هستند. این شرکت بیش از ۱۵ سال است که در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. آیسن در ابتدا کار خود را با واردات لوازم خانگی مدیا آغاز کرد؛ اما در ادامه اقدام به طراحی و ساخت این محصولات کرد. این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید لوازم خانگی کوچک مثل پنکه فعالیت دارد. از ویژگی‌های مهم محصولات این برند، وجود شبکه خدمات پس از فروش قدرتمند در سرتاسر کشور است.

معرفی بهترین پنکه چند منظوره در برندهای مختلف

پنکه چند منظوره آیسن مدل IE-F۸۷۱ یکی از بهترین محصولات این شرکت است. این محصول موتور پرقدرت و کم‌صدایی دارد که آن را از سایر مدل‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. وزن این دستگاه هشت کیلوگرم و توان مصرفی آن ۶۰ وات است. سایر ویژگی‌های مهم این دستگاه در جدول زیر آمده است.

قدرت باد

۵۶ متر مکعب در دقیقه

سرعت گردش پره

۱۲۵۰ دور در دقیقه

حداکثر توان مصرفی

۶۰ وات

تایمر

دارد (تایمر ۷.۵ ساعته برای خواب شبانه)

جنس پره‌ها

پلاستیک

تنظیم سرعت

۳ سرعت

وزن

۸ کیلوگرم

رنگ بندی

مشکی و سفید

گارانتی

۱۸ ماه گارانتی ایسن الکترونیک

بهترین پنکه های چند منظوره ایرانی، برند ویداس

ویداس یکی از برندهای ایرانی تولید لوازم خانگی است که کار خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است. این برند از معدود تولیدکنندگان ایرانی دارای بخش اختصاصی مهندسی و طراحی لوازم خانگی است. طبق گفته مدیران ارشد این شرکت، برای تولید محصولات ویداس از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود.

معرفی بهترین پنکه چند منظوره در برندهای مختلف

 پنکه ویداس مدل VIR-۸۰۳۶ از جمله بهترین پنکه‌های چند منظوره ایرانی است که می‌توان آن را به راحتی از فروشگاه‌های مختلفی خریداری کرد. پنکه ویداس ۷.۵ کیلوگرم وزن دارد. پره این پنکه از جنس پلاستیک و پنج قسمتی است. پایه این دستگاه از ترکیب فلز و پلاستیک درست شده است و می‌توان از آن به سه حالت ایستاده، رومیزی و دیواری استفاده کرد.

روی پایه این دستگاه، پنج دکمه وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها عملکرد دستگاه را کنترل کرد. این پنکه ریموت کنترل هم دارد که با استفاده از آن می‌توان سرعت و جهت باد را تغییر داد یا دستگاه را خاموش و روشن کرد.

ارتفاع این پنکه به صورت دستی و با استفاده از اهرم پیچی که روی بدنه قرار دارد، تنظیم می‌شود. این دستگاه سیستم نسیم ساز و قابلیت تنظیم نحوه چرخش دارد که آن را از سایر پنکه های موجود در بازار متمایز می‌کند. در جدول زیر ویژگی‌های مهم این پنکه آورده شده است.

قدرت باد

۶۵ متر مکعب در دقیقه

سرعت گردش پره

۱۴۰۰ دور در دقیقه

حداکثر توان مصرفی

۷۰ وات

تایمر

دارد

جنس پره‌ها

پلاستیک

تنظیم سرعت

سه سرعته

وزن

۷.۵ کیلوگرم

رنگ بندی

مشکی

گارانتی

۱۸ ماه گارانتی ویداس

سخن پایانی:

آشنایی با ویژگی‌های پنکه های چند منظوره به کاربران کمک می‌کند تا دستگاه خود را متناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کنند. این خرید درست آن‌ها را از خرید دوباره پنکه بی‌نیاز می‌کند.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha