۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
حرکت لاک‌پشتی شرکت‌های نفت و گاز در تحقق اهداف معاهده پاریس

حرکت لاک‌پشتی شرکت‌های نفت و گاز در تحقق اهداف معاهده پاریس

مؤسسه خیریه غیرانتفاعی سی‌دی‌پی (CDP) اعلام کرد که شرکت‌های نفت و گاز در تحقق اهداف معاهده تغییرات اقلیمی پاریس پیشرفت چندانی نداشته‌اند.

به گزارش بازار، مؤسسه خیریه چندملیتی غیرانتفاعی سی‌دی‌پی (CDP) که فعالیت‌ها در حوزه محیط زیست را رصد می‌کند، اعلام کرد: شرکت‌های بزرگ نفت و گاز پیشرفت اندکی در کاهش انتشار کربن و کربن‌زدایی از فعالیت‌ها در تولید هیدروکربن‌ها و رسیدن به اهداف توافق آب‌وهوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ میلادی داشته‌اند.

دانشمندان معتقدند تا سال ۲۰۳۰ میلادی جهان باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا حدود ۴۳ درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۱۹ کاهش دهد تا شانس دستیابی به هدف توافقنامه پاریس ۲۰۱۵ مبنی بر حفظ گرمایش کمتر از ۲ درجه سانتیگراد (۳.۶ فارنهایت) بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن فراهم شود.

تازه‌ترین ارزیابی گزارش شاخص نفت و گاز مؤسسه سی‌دی‌پی که با همکاری نهاد ورلد بنچ مارکینگ الاینس (World Benchmarking Alliance) منتشر شد، نشان می‌دهد بخش نفت و گاز هیچ پیشرفتی در زمینه تحقق اهداف توافق‌نامه اقلیمی پاریس از سال ۲۰۲۱ نداشته است.

بر اساس بررسی این نهاد که هدفش در سطوح جهانی، منطقه‌ای و محلی تشویق بخش خصوصی به انجام فعالیت‌ها برای تحقق اهداف توسعه پایدار است، هیچ‌یک از ۱۰۰ شرکت نفت و گاز ارزیابی‌شده قرار نیست مقدار انتشار کربن خود را مطابق هدف ۱.۵ درجه سانتی‌گراد طی پنج سال آینده کاهش دهد.

سی‌دی‌پی، بزرگ‌ترین نهاد انتشار داده‌های محیط زیستی جهان اعلام کرد: ۸۱ شرکت نفت و گاز فعال در حوزه استخراج پیشرفت چندانی در زمینه کاهش قابل‌توجه در کربن‌زدایی از فعالیت‌های خود پیش از سال ۲۰۳۰ میلادی نداشته‌اند و انتظار نمی‌رود تولید تا سال ۲۰۲۸ به اوج برسد.

CDP به‌عنوان بزرگ‌ترین مخزن داده‌های زیست‌محیطی جهان که به‌صورت داوطلبانه توسط شرکت‌هایی که تحت فشار برخی از سهامداران برای افشای چگونگی برنامه‌ریزی برای انتقال به آینده‌ای با کربن کمتر هستند، ظاهر شده است.

بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز غربی، اهداف مختلفی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های خود و سوزاندن محصولات تولیدی‌شان تعیین کرده‌اند.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha