۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
تولید خودروی زوتی DL۵ با ۵۰ درصد داخلی سازی از سال آینده
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

تولید خودروی زوتی DL۵ با ۵۰ درصد داخلی سازی از سال آینده

­مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودروی زوتی DL۵ که در مرحله اول به طور کامل وارد می‌شود از سال آینده با داخلی سازی ۵۰ درصدی تولید خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری در مراسم رونمایی از زوتی DL۵ با بیان اینکه زوتی DL۵ از سال آینده با موتور هیبرید برقی عرضه می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در پارس خودرو، این مجموعه می‌تواند بزرگترین خودروساز ایرانی در بازارهای صادراتی شود.
وی با تاکید بر اینکه پارس خودرو سومین خودروساز کشور است، افزود: تولید خودروی پراید در شرکت پارس خودرو باعث شد که توسعه محصول در این شرکت مسکوت بماند. این در حالی است که شرکت پارس خودرو، تجربه همکاری با خودروسازان جهانی، چون نیسان و رنو را در کارنامه کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه شرکت‌های زیرمجموعه گروه سایپا، معتقدیم که منابع مالی شرکت‌ها و توسعه محصول باید در اختیار خودشان باشد، گفت: برای نخستین بار است که شرکت پارس خودرو ۳ محصول مستقل شامل زوتی DL۵، سهند و کادیلا را در سبد محصولات خود دارد.

تیموری با بیان اینکه پیش فروش خودروی سهند شهریور امسال آغاز می‌شود و این خودرو استانداردهای ۸۵ گانه را با موفقیت گذرانده است، افزود: خودروی کادیلا که چندی پیش از آن رونمایی شد، با همکاری قطعه سازان توانمند داخلی به تولید انبوه می‌رسد؛ این خودرو با نام و نشان شرکت پارس خودرو روانه بازار می‌شود. سعی بر این است که خودروی کادیلا تا پایان امسال به تولید انبوه برسد.

وی گفت: سومین محصول شرکت پارس خودرو، زوتی DL۵ است که به زودی به دست متقاضیان خواهد رسید ضمن اینکه گروه خودروسازی سایپا به سمت استفاده از موتورهای جدید و به ویژه موتورهای برقی رفته است.

تیموری اضافه کرد: زوتی DL۵، در مرحله نخست به صورت CBU (خودروی کامل) وارد می‌شود، اما در ادامه به صورت SKD (بسته‌ای کامل، شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید سوار شود) و CKD (قطعات نیمه سوار شده است) عرضه خواهد شد و سپس از سال آینده با تجهیز آن به موتور داخلی، داخلی سازی آن به ۵۰ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه شرکت پارس خودرو به ماهیت گذشته خود که عرضه خودرو مجلل به بازار است، بر می‌گردد، گفت: به زودی خودروی چانگان یونی وی هیبرید (UNI-V) که یک محصول بسیار مجلل، با فناوری بالا و با مزایای کامل است، توسط پارس خودرو وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت پارس خودرو ظرفیت تولید بیش از ٢٥٠ هزار دستگاه خودرو را دارد که این امر بسیار ارزشمند است، افزود: پارس خودرو به دلیل ظرفیت بالایی که دارد، می‌تواند در میان خودروسازان داخلی بیشترین میزان صادرات را داشته باشد؛ در این میان قرارداد صادرات خودرو P۹۰ با یکی از کشورها منعقد شده است.

مدیرعامل گروه سایپا با بیان اینکه قرارداد تولید موتورهای هیبریدی با یکی از بهترین شرکت‌های چینی منعقد شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است خودروی آریا (محصول جدید شرکت سایپا) به موتور هیبرید برقی مجهز شود. مصرف سوخت این خودرو ۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ لیتر پیمایش خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha