۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۶۰ باجه بانکی در روستاهای استان سمنان خدمات الکترونیکی ارائه می‌کنند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

۶۰ باجه بانکی در روستاهای استان سمنان خدمات الکترونیکی ارائه می‌کنند

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر لزوم تقویت خدمات الکترونیکی در روستاها گفت: در حال حاضر ۶۰ باجه بانکی در روستاهای این استان خدمات الکترونیکی ارائه می‌کنند.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه فناوری اطلاعات در سطح روستاهای استان سمنان اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ باجه بانکی و ۹۵ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاهای سراسر استان مشغول به خدمت‌رسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدمات مالی و بانکی هستند.

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات مخابراتی، پستی، مالی و بانکی در روستاها به‌عنوان یک ضرورت برای حفظ جمعیت روستایی استان سمنان در دستور کار است، افزود: افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز، خدمات حساب‌جاری، حساب قرض‌الحسنه وجوه خرد روستایی، خدمات حساب پس‌انداز کوتاه‌مدت و بلندمدت، دریافت و پرداخت به نمایندگی از طرف شرکت‌ها و سازمان‌ها ازجمله خدماتی است که در باجه‌های روستایی ارائه می‌شود.

کاهش هزینه‌های ناشی از ترددهای غیرضروری از روستا به شهر
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی در باجه‌های روستایی خبر داد و گفت: پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، پرداخت حقوق مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، پرداخت سود سهام و یارانه و فروش نهاده‌های کشاورزی از دیگر خدماتی است که در این راستا ارائه می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه افتتاح حساب برای دهیاری‌ها، شورای اسلامی روستاها، تعاونی‌های روستایی و دامداران نیز ازجمله خدمات بانکداری الکترونیکی است که در مناطق روستایی ارائه می‌شود، تصریح کرد: دریافت وجوه مربوط به قبوض تلفن، آب، برق و گاز، فروش بیمه‌نامه و ارائه خدمات الکترونیکی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان ،  ای تی ام، اینترنت بانک، همراه بانک، فروش کارت شارژ همراه اول، ایرانسل و رایتل، قبول و وصول چک، دریافت اقساط تسهیلات از دیگر خدمات متنوع ارتباطی و الکترونیکی در باجه‌های روستایی این منطقه است.

وی توسعه بانکداری الکترونیکی را یکی از سیاست‌های جدی این سازمان در حوزه ارائه خدمات به مردم مناطق محروم و ساکنان روستاها برشمرد و اضافه کرد: ایجاد آسایش و تسهیل خدمات و کاهش هزینه‌های ناشی از ترددهای غیرضروری روستاییان برای انجام عملیات بانکی به شهرها از مهم‌ترین مطالباتی است که از سوی این قشر مطرح می‌شود.

ضرورت تقویت بانکداری الکترونیکی در مناطق روستایی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان تقویت بانکداری الکترونیکی در روستاهای استان را گامی مؤثر برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا با استفاده از بسترهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

حسن‌پور بابیان اینکه مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان متشکل از پست، پست‌بانک، زیرساخت و اپراتورهای ثابت و سیار است، خاطرنشان کرد: رشد شاخص‌های خدمات الکترونیکی در سراسر روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha