۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
بانک ها دچار بحران منابع مالی هستند | ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی
مدیرعامل شرکت اریکو:

بانک ها دچار بحران منابع مالی هستند | ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو با بیان اینکه امروز خود بانک ها هم دچار بحران منابع مالی هستند، گفت: این شرایط اصلاح نمی شود مگر اینکه کشور به وضعیت پایدار و ثبات اقتصادی برسد.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به سیاست انقباضی بانک ها برای ارائه تسهیلات، اظهار کرد: انتظار داریم در شرایط بحرانی بانک ها کنار واحدهای تولیدی قرار بگیرند اما امروز خود بانک ها هم دچار بحران منابع مالی هستند به همین خاطر بانک مرکزی سیاست های انقباضی در پیش گرفته است.

مدیرعامل شرکت اریکو اضافه کرد: درشرایطی که واحدها قطعا به سرمایه در گردش نیاز دارند، بانک ها به واسطه عدم منابع مالی کافی، تمایلی به پرداخت تسهیلات ندارند چراکه پیش از این هم بسیاری از مصارفی که انجام دادند هنوز به بانک ها بازبرنگشته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر بانک ها تحت فشار هستند و وام پرداخت نمی کنند، افزود: در وضعیت فعلی کشور، بنگاه های اقتصادی وابسته به بانک هستند درحالیکه بانک ها هم منابع مالی برای عرضه ندارند و به نوعی ورشکست شدند.

ساداتی ادامه داد: چنین شرایطی نشان می دهد که اقتصاد کشور مشکل داشته و بهم ریخته است به همین خاطر تامین کنندگان بر اساس سیاست غلطی که در حوزه اقتصادی و بانکداری بوده نمی توانند نیاز واحدها را برطرف کنند.

او با بیان این مطلب که بانک ها از گذشته بد عمل کردند، افزود: بانک ها در حال حاضر مبتلا به همان آسیب و عارضه ای شدند که واحدهای تولیدی کشور با آن مواجه هستند

وی خاطرنشان کرد: به نظرم شرایط کاملا قبال پیش بینی بود و درحال حاضر هم هیچ کاری نمی توان کرد، مگر اینکه به وضعیت پایدار اقتصادی برسیم تا بعد آن راجع به این مشکلات بررسی کارشناسی انجام داد.

کد خبر: ۲۲۹٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha