مبادلات ایران و بلغارستان در حوزه‌های نساجی، کاغذ و تجهیزات برق، قابل افزایش است

مبادلات ایران و بلغارستان در حوزه‌های نساجی، کاغذ و تجهیزات برق، قابل افزایش است

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه بلغارستان می‌تواند دروازه ورود به اروپا باشد گفت: ایران و بلغارستان در حوزه‌های نساجی، کاغذ و تجهیزات برق مبادلات تجاری داشته‌اند و می‌توانند آن را افزایش دهند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با اشاره به مراودات تجاری استان زنجان با بلغارستان در سنوات گذشته، اظهار کرد: ایران و بلغارستان در حوزه‌های نساجی و کاغذ و تجهیزات برق مبادلات تجاری داشته‌اند و می‌توانند آن را افزایش دهند. علاوه بر این، ۱۰ درصد از مردم بلغارستان به زبان ترکی تکلم می‌کنند و احترام زیادی نیز برای مردم ایران قائل هستند.

صمد یوسفی‌اصل، در نشست تخصصی فعالان اقتصادی استان زنجان با سفیر جدید ایران در بلغارستان، افزود: بلغارستان می‌تواند دروازه ورود ما به اروپا باشد و از این مزیت می‌توان برای توسعه مراودات تجاری استان زنجان استفاده کرد.

یوسفی‌اصل اظهار کرد: حضور سفرای ایران در کشورهای دیگر در استان زنجان یک برنامه راهبردی در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است و نتیجه این برنامه در آینده مشخص خواهد شد.

رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه طی دو ماه گذشته تعداد سفرای زیادی در زنجان حضور یافته و با ظرفیت‌های زنجان آشنا شده‌اند، ادامه داد: در حوزه تجارت برقراری ارتباط گام نخست است و ما درصدد افزایش همکاری‌های تجاری استان زنجان هستیم.

یوسفی‌اصل با تأکید بر ظرفیت قابل‌توجه در ایران برای برقراری ارتباط با اکثر کشورهای جهان گفت: نیروی کار و هزینه انرژی ارزان‌قیمت، موقعیت ویژه‌ای را در اختیار قرار داده تا بتوان نسبت به برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری اقدام کرد.

وی با تأکید بر اینکه وجود اراده و تمرکز یک ضرورت مهم در کسب نتیجه مثبت در همکاری‌های تجاری است، گفت: اتاق زنجان از ظرفیت و توان خود در توسعه همکاری‌های اقتصادی استان با کشورهای مختلف استفاده خواهد کرد.

حضور در نمایشگاه‌های تجاری از راهکارهای ورود به بازار کشور بلغارستان است
علیرضا ایروش، سفیر جدید ایران در بلغارستان نیز در این نشست با بیان اینکه جزییات در مناسبات تجاری و اقتصادی طرفین حائز اهمیت است، اظهار کرد: این جزئیات باید در همه سطوح ازجمله نحوه سرمایه‌گذاری و منافع سرمایه‌گذار باید شفاف بیان شود.

سفیر ایران در بلغارستان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های جلب اعتماد در روابط تجاری شفاف‌سازی امور است، گفت: رفتار صادرکننده باید با بازار هدف منطبق شود، در صورت عدم تحقق این مهم بازارها از دست می‌رود.

ایروش با اشاره به جایگاه و موقعیت استراتژیکی بلغارستان، افزود: این کشور مرز ورود به اروپا است و می‌توان در بخش‌های چون فرآوری برخی از محصولات به بازار این کشور محصولات خود را ارسال کنیم.

سفیر ایران در بلغارستان به عبور ۴ هزار کامیون از خاک بلغارستان برای رساندن محصول به بازار هدف اشاره و تصریح کرد: رساندن محصول نخستین اقدام در روابط تجاری است.

وی با تأکید بر اینکه دولت بلغارستان برای همکاری با ایران مشکلی ندارد، افزود: در این بین نمایشگاه یکی از مهم‌ترین راهکارهای ورود به بازار این کشور است.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha