۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
بهسازی ۴ هزار و ۹۹۴ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور
طی سه ماه نخست سال جاری انجام شد

بهسازی ۴ هزار و ۹۹۴ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور

روکش آسفالت، عملیات حفاظتی رویه راه‌ها، لکه‌گیری و درزگیری ۴ هزار و ۹۹۴ کیلومتر راه‌های شریانی کشور در سه ماهه نخست امسال انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از نگهداری و ایجاد سطح سرویس مناسب در راه‌های کشور مقرر شده است در سال جاری، ۴۰۰۰ کیلومتر عملیات بهسازی، روکش آسفالت و ماسه آسفالت در آزادراه، بزرگراه و راه‌های شریانی کشور انجام شود.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه‌ افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، عملیات بهسازی، روکش آسفالت گرم به طول ۱۰۷۵ کیلومتر، ماسه آسفالت به طول ۳۷۳ کیلومتر و جمعا به طول ۱۴۴۸ کیلومتر در آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و شریانی اجرا شد که تاکنون ۳۶ درصد از برنامه‌های پیش بینی شده محقق شده است.

سیاهپور بیان کرد: این عملیات در مدت مشابه سال گذشته در ۸۱۱ کیلومتر انجام شده بود که امسال ۷۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تناژ کل آسفالت پخش شده در راستای روکش سطح راه‌های شریانی کشور در حدود یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۹۹۵ تن بوده است.

سیاهپور در خصوص اجرای عملیات حفاظتی رویه راه‌ها در طول آزادراه، بزرگراه و راه اصلی شریانی بیان کرد: از ۴۰۰۰ هزار کیلومتر پیش‌بینی شده برای اجرای عملیات حفاظتی در سه ماهه نخست امسال عملیات فوگ‌سیل به طول ۳۶۶ کیلومتر، چیپ‌سیل به طول ۱۰۷ کیلومتر، اسلاری‌سیل به طول ۳۲۳ کیلومتر، آسفالت سرد/ردمیکس به طول ۱۴۶ کیلومتر و میکروسرفیسینگ به طول ۱۰۲ کیلومتر جمعاً به میزان ۱۰۴۴ کیلومتر در طول آزادراه، بزرگراه و راه‌های شریانی کشور اجرا شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه‌ با بیان این‌که امسال مجموعا ۴۵۰۰ کیلومتر عملیات درزگیری و لکه‌گیری آسفالت در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین در این مدت عملیات درزگیری به میزان ۷۱۸ کیلومتر و لکه گیری به میزان ۱۷۸۴ کیلومتر جمعا به میزان ۲۵۰۲ کیلومتر انجام شد که معادل حدود ۵۵۳ هزار و ۹۷۰ تن آسفالت مصرفی است.

کد خبر: ۲۲۹٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha