۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
افتتاح طرح های آبی موجب امیدواری مردم کرمان شد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس:

افتتاح طرح های آبی موجب امیدواری مردم کرمان شد

کرمان - پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به افتتاح طرح های آبی در کرمان گفت: رفع تنش آبی در برخی مناطق استان موجب امیدواری مردم شد.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: در تابستان سال جاری شاهد تنش آبی در برخی از شهرهای کرمان از جمله کرمان و راور هستیم که امیدواریم با تسریع در اجرای طرح انتقال آب از خط لوله صنعت در کاههای آینده این مشکل رفع شود.

وی عنوان کرد: تنش و کمبود آب در شهر کرمان به خصوص موجب نگرانی مردم شده است که باید پس از دستور رئیس جمهور در خصوص تسریع در اجرای این پروژه عملا شاهد افزایش سرعت در اجرای این پروژه باشیم.

پور ابراهیمی افزود: افتتاح طرح های آبی در روز جمله نشان گر دغدغه مند بودن دولت برای حل مشکل آب استان دانست و گفت: اجرای این طرح موجب امیدواری بیشتر مردم برای رفع مشکل آب در استان شده است.

لزوم تامین آب پایدار در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: کرمان با خشکسالی بی سابقه رو برو شده است و بسیاری از منابع آب زیر زمینی این استان به دلیل برداشت های بی رویه تحلیل رفته و در بخش کشاورزی نیز به دلیل آبیاری غیر اصولی هدر می رود.

وی افزود: برداشت آبهای زیر سطحی برای تامین آب در کرمان رایج است و افتتاح طرح سد نساء جز محدود طرح های استحصال آب و استفاده از آب سد برای شرب در استان کرمان محسوب می شود.

وی گفت: اگر آب خلیج فارس به شهر کرمان و شمال استان کرمان منتقل شود عملا شاهد خواهیم بود که یک تهدید جدی در کرمان رفع می شود و مردم به آب پایدار دسترسی خواهند داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاشهای بسیاری در خصوص اجرای این طرح انتقال شده است و هم اکنون کار در حال انجام است که نیاز است با صرف هزینه بیشتر و تامین نیروی انسانی و ماشین آلات طرح انتقال آب با دقت و سرعت بیشتر انجام شد.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha