۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
طرح های آبرسانی اولویت مصوبات سفر هیات دولت در گلستان |  پروژه جدید در سفر دوم تعریف نمی شود
بازار گزارش می‌دهد؛

طرح های آبرسانی اولویت مصوبات سفر هیات دولت در گلستان | پروژه جدید در سفر دوم تعریف نمی شود

گرگان- بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار داشته و برخی از آنها پیشرفت قابل توجهی داشته، از این رو مسئولان رویکردشان را در سفر دوم تکمیل پروژه های سفر اول می دانند.

بازار؛ گروه استان‌ها: سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ها سال هاست که در برنامه دولت های مختلف با هدف آشنایی با مشکلات مردم و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه انجام می شود. تلاش دولت ها در انجام چنین سفرهایی ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم به دهک های کم درآمد و محرومین است.

از این روز در اسفند ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به گلستان سفر کرد و به همراه هیات دولت به بررسی مشکلات پیش روی استان در بخش های مختلف پرداخت از جمله مباحث این سفر که مورد توجه مسئولان استان بود در حوزه آب و کشاورزی بود. که بنا به اظهارات مسئولان بخش قابل توجهی از آنها تخصیص اعتبار قابل توجه داشته است.

مصوبات ۲۶ هزار میلیاردی در سفر رئیس جمهور

نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری در گفتگو خبرنگار بازار با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۱۵ مصوبه داشت، گفت: مجموع اعتبار این مصوبات ۲۶ هزارمیلیارد تومان به علاوه ۴۵۰ میلیون یورو بود

عفت همدم ضمن یادآوری اینکه ۱۲هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان از این اعتبار متعلق به بخش عمرانی است، افزود: از کل این مبلغ، پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان طی دوسال گذشته تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: حدود سه هزار میلیارد تومان از این اعتبار سهم سازمان برنامه بودجه و استان بود که حدود یک هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان آن قرار بود.

مشاور امور زیربنایی استانداری گلستان افزود: تعهدی که سازمان برنامه و بودجه و استاندار برای دو سال گذشته داشته دو هزار و ۹۸۹میلیارد تومان بود که رقم تحقق یافته آن سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان است.

نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری: اولویت مصوبات سفر را در حوزه طرح های آبرسانی و سد نرماب است

وی ضمن بیان این مطلب که تسهیلات ۴۵۰ میلیون یورویی برای نیروگاه علی آباد پیش بینی شده بود، افزود: اولویت مصوبات سفر را در حوزه طرح های آبرسانی و سد نرماب است ضمن اینکه بیشترین تخصیص سهم، مختص وزارت نیروست.

همدم ضمن یادآوری این نکته که محورها و مسیرهای تردد استان به لحاظ زیرساخت با کمبودهای زیادی مواجه است، افزود: برهمین اساس ۷۱۴ میلیارد تومان هم سهم وزارت راه و شهرسازی رای بهبود مسیرهای مواصلاتی استان بود.

وی سهم وزارت جهاد کشاورزی را ۸۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم وزارت بهداشت و درمان ۲۰۲ میلیارد تومان بود می توان گفت که تاکنون۳۷ مصوبه سفر ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

با توجه به اینکه بسیاری از پروژه های نیمه تمام در سفر روسای جمهور در دولت های مختلف روی دست گلستان مانده، مسئولان استانی بنادارند در سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوبات اعتبار مورد نیاز از طرح های باقیمانده از سفر اول را اخذ کنند تا با این دیدگاه هدفمند استان توسعه یابد.

رویکرد استان در سفر دوم تعریف پروژه جدید نیست

در این رابطه استاندار گلستان با تاکید بر اینکه رویکرد ما در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان تعریف پروژه جدید نیست در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: شاید تنها به موضوعاتی که در سفر اول کمتر به آن توجه شده و مغفول مانده، بپردازیم.

علی محمد زنگانه با بیان اینکه رویکرد دوره دوم سفر رئیس جمهور به استان تکمیل پروژه های مانده از سفر اول است، اضافه کرد: به عنوان مثال برای پروژه ای مانند سد نرماب باید اعتبار بخشی شود تا کاملا به پایان برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان: سال‌ها موضوع خلیج بلاتکلیف مانده بود اما بعد از سفر رییس جمهور به استان ۳۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت

وی ادامه داد: در صورت فاز بندی پروژه سد نرماب، تصفیه خانه و خطوط انتقال را به صورت شهر به شهرانجام خواهیم داد.

او خاطر نشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان، لایروبی کانال چاپاقلی، پمپاژ آب به خلیج ، تامین حق آبه خلیج از رودخانه ها و انتقال آب مازاد از مازندران به خلیج را پیگیری می کنیم تا با عملیاتی شدن این موضوعات زمینه احیای کامل خلیج گرگان را فراهم آوریم.

علاج بخشی خلیج گرگان مهم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان علاج بخشی خلیج گرگان را از پروژه‌های مهم گلستان برشمرد و به خبرنگار بازار گفت: سال‌ها موضوع خلیج بلاتکلیف مانده بود اما بعد از سفر رییس جمهور به استان ۳۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

سید مهدی مهیایی با بیان اینکه با تامین اعتبار در سال آینده لایروبی دیگر کانال‌ها هم در دستورکار قرار می‌گیرد، افزود: سال گذشته با تصویب هیات دولت، هزار میلیارد ریال برای لاروبی کانال آشور و برقراری ارتباط این پهنه آبی با دریای خزر تخصیص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: با توجه به خشکسالی حاکم و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و افت دبی ۵۰ درصدی حدود ۷۰۰ حلقه چاه آب شرب، تنش آبی از دیگر مباحثی است که به آن توجه شود.

با توجه به اینکه برداشت های بی رویه از چاه های مجاز و غیر مجاز در سال های اخیر شرایط آبی استان را بحرانی کرده، به نظر می رسد در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان تخصیص اعتبار به این بخش دارای اهمیت است.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha