۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
توزیع متمرکز ۸۰ درصد اعتبارات در کشور| بودجه اردبیل ۶۴۶ میلیارد تومان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل خبر داد؛

توزیع متمرکز ۸۰ درصد اعتبارات در کشور| بودجه اردبیل ۶۴۶ میلیارد تومان است

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: ۸۰ درصد منابع و اعتبارات کشور به صورت متمرکز و در پایتخت توزیع می شود و تنها توزیع ۲۰ درصد اعتبارات در اختیار استان ها است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ تا شهریورماه فرصت تخصیص و جذب صد درصدی را دارد و ما اجازه نخواهیم داد تا ریالی از منابع استانی به خزانه بازگشت بخورد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۰ درصد اعتبارات سال گذشته جذب شده و مابقی نیز تا آخر شهریورماه جذب پروژه ها و تأمین منابع طرح های مختلف خواهد شد.

برای پروژه راه آهن یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: از محل تهاتر نفت، ماده ۵۶ و مصوبات سفر عمده منابع جذب شده و ۹۴ درصد تعهدات سازمان برنامه و بودجه نیز در سفر استانی رئیس جمهور برای طرح ها و پروژه های مختلف اختصاص یافته است.

شایقی مهمترین پروژه استان اردبیل را راه آهن اردبیل – میانه عنوان کرد و افزود: برای این پروژه یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته که بیش از ۲ برابر اعتبار مصوب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای راه های مواصلاتی استان با هدف ارتقا به بزرگراه نظیر محور اردبیل – سرچم، تونل حیران، کلور – درام و گرمی – بیله سوار چهار تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع از طریق ردیف های ملی تخصیص یافته است.

اجرای ۱۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اردبیل

شایقی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در این استان در حال اجرا است، اضافه کرد: ۱۸ پروژه مهم در اولویت تکمیل قرار گرفته که راه آهن اردبیل – میانه، جاده های چهار خطه، سد کوثر و عمارات و طرح های آبرسانی از جمله این پروژه ها است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در جذب اعتبارات عمرانی و همچنین مصوبات سفر رئیس جمهور جز پنج استان پیشرو کشور است که عملکرد مناسبی را در یک سال گذشته داشته است.

شایقی از توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۲ با همکاری فرمانداران شهرستان ها خبر داد و اظهار کرد: قرار است ۶۴۶ میلیارد تومان اعتبار استانی بین ۱۲ شهرستان و بر اساس اولویت های تعیین شده توزیع شود.

ضرورت تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات مناطق سیل زده

وی توزیع عادلانه اعتبارات را در بین شهرها و بخش های مختلف و پیش بینی تکمیل پروژه های با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد را یادآور شد و تصریح کرد: این طرح ها و پروژه ها با اولویت سند آمایش سرزمینی، سند توسعه شهرستان ها و سند توسعه و اشتغال ۵۷۲ روستا طراحی و تدوین شده تا زمینه بهره برداری از این پروژه ها را شاهد باشیم.

شایقی گفت: سال گذشته ۱۴۲ پروژه در استان با میانگین سه سال اجرا و به بهره برداری رسید و امسال نیز با ممنوع بودن آغاز پروژه های جدید، قرار است پروژه های نیمه تمام هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

وی ممنوعیت احداث، خرید و اجاره ساختمان اداری را در کنار استفاده از فصول مختلف به ویژه توازن و نفت را برای اجرای پروژه های زیربنایی یادآور شد و افزود: تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی، کشاورزی و گلخانه ها و توجه جدی به مناطق محروم از الزامات بودجه سال ۱۴۲ است.

شایقی ضرورت تخصیص صد درصدی اعتبارات مناطق سیل زده استان را تا آخر شهریورماه یادآور شد و خاطرنشان کرد: مدیران استانی در جذب ۸۰ درصد منابع اعتباری ملی و ردیف های اختصاص یافته وزارتخانه ها باید تلاشی مؤثر و پیگیرانه انجام دهند.

منابع مالی مولدسازی صرف طرح های نیمه تمام و معطل مانده می شود

وی تمرکز ۱۷ دستگاه اجرایی استان را به فروش اموال مازاد و تخصیص آن به تکمیل پروژه های نیمه تمام یادآور شد و اضافه کرد: تمام پرداختی پرسنلی و مانده مرخصی بازنشستگان نیز در این استان انجام شده و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال گذشته، امسال پرداخت می شود.

شایقی بیان کرد: امسال با اعمال فوق العاده ویژه ۳۵ تا ۵۰ درصدی، ۸۰ میلیارد تومان منابع مالی به سازمان تحمیل شده و در کنار آن سعی بر این است تا کاهش هزینه های دستگاه ها را تا ۳۵ درصد مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به انضباط مالی و اجرایی شدن مصوبه مولدسازی را یادآور شد و ادامه داد: این منابع باید صرف طرح های نیمه تمام و معطل مانده سال های گذشته شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha