۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب گره کور معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول را باز کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب گره کور معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول را باز کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: رهبر انقلاب، گره‌ها و بن‌بستی که در این حوزه ایجاد شده بود را باز کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، ضمن تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری به جهت نگاه بلند و تدبیر حکمرانی ایشان، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه فرمودند که «معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول از منشاء‌های بزرگ فساد است و باید از اینگونه معاملات سلب اعتبار شود و اگر هم از دیدگاه شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایرادی است، مصلحت قطعی کشور و نظام، تصویب نهایی این قانون است». این فرمایشات در حالی مطرح شد که ما در طول ۴۰ سال گذشته در ارتباط با اسناد رسمی، مشکلات عدیده‌ای داشتیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: بن‌بست‌های کشور همیشه با حکمرانی حکیمانه رهبری باز شده است، به عنوان کارشناسی که در این این حوزه سال‌ها کار کردم و بررسی‌های مختلف تطبیقی انجام دادم، باید بگویم که سخنان رهبر معظم انقلاب براساس سالها کار کارشناسی در این حوزه است.

وی در ادامه اظهار کرد: تدبیر مقام معظم رهبری گره‌های کور سال‌های متمادی در این حوزه را باز می‌کند و قطعاً موجب گره‌گشایی کار مردمی می شود که سالها در دادگاه‌ها و تشکیل پرونده‌ اموال غیر منقول گرفتار بودند. این بیانات متاثر از پویایی فقه شیعه و از مزایای ولایت است، همیشه با ورود ولایت بن بست‌ها یکی پس از دیگری باز می‌شود.

دشتی اردکانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر هم اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان است، مصلحت قطعی کشور و نظام، تصویب نهایی این قانون است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ به منظور ساماندهی و ایجاد نظام ثبت رسمی معاملات در حوزه اراضی و املاک و پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با معاملات غیررسمی، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ اما پس از طرح ایراداتی از سوی شورای نگهبان و اصلاح مصوبه در مجلس، نهایتاً این طرح در سال ۱۴۰۱ برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha