۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
به روز نشدن ماشین آلات صنعتی از بزرگ‌ترین موانع تولید است
تولیدکننده اصفهانی:

به روز نشدن ماشین آلات صنعتی از بزرگ‌ترین موانع تولید است

اصفهان - یک تولیدکننده اصفهانی گفت: امروزه دنیا به سمت تکنولوژی های مدرن رفته است اما هنوز هم یکی از موانع بزرگ تولید در کشور ما، به روز نشدن ماشین آلات صنعتی است.

اکبر رفیعی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، با تاکید بر اینکه یکی از موانع بزرگ تولید، به روز نشدن ماشین آلات صنعتی است، اظهار داشت: دنیا به سمت تکنولوژی های روز رفته است و ما نیز اگر به این سمت نرویم عقب خواهیم افتاد.

وی افزود: تولید کننده زمانی می تواند ماشین آلات مدرن را جایگزین ماشین آلات سنتی و فرسوده کند که حمایت شود و تا زمانی که از سوی مسئولان حمایت نشود تولید هم به شکل جدی در اصفهان پا نخواهد گرفت.

اصفهان از قطب های معدنی کشور

این فعال صنعت اصفهانی با اشاره به اینکه این موضوع به خصوص در زمینه ماشین آلات معدنی نقش مهمی ایفا می کند، تصریح کرد: اصفهان یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود و از این لحاظ باید با دقت بیشتری به این استان نگریسته شود.

وی در ادامه گفت: مکانیزه شدن ماشین آلات معدنی می تواند به افزایش بهره وری تولید کمک کند و معادن اصفهان را از این وضعیت خارج کند.

رفیعی با تاکید بر اینکه استان اصفهان از لحاظ تعداد معادن فعال رتبه اول کشور را دارا است و از لحاظ میزان ذخایر قطعی نیز جزو استان های برتر محسوب می شود، بیان داشت: این ظرفیت این نکته را می رساند که می توانیم از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم و با فراوری و تولید مناسب از خام فروشی جلوگیری کنیم.

۷۰ درصد از سنگ‌بری‌های کشور سبک سنتی را دنبال می‌کنند

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از سنگ‌بری‌های کشور سبک سنتی را دنبال می‌کنند و هنوز به سبک مدرن و مکانیزه روی نیاورده‌اند و این باعث وارد شدن خسارات زیادی به صنعت سنگ و فرآوری‌های سنگ می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی بهسازان حمایت از تولید کننده داخلی برای ساخت ماشین آلات به روز را یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات مربوط به فرسودگی ماشین آلات معدنی دانست و تصریح کرد: تولید کنندگان ما در این زمینه همسو با رقبا می توانند تولیدات به روز داشته باشند اما پاشنه آشیل آنها حمایت هایی است که صورت نمی گیرد و تولید کننده را به زمین می زند.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha