۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
رتبه اول خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب/ تولید باکیفیت‌ترین زعفران
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند خبر داد:

رتبه اول خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب/ تولید باکیفیت‌ترین زعفران

بیرجند- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب در کشور و جهان را دارد، گفت: با توجه به اینکه این محصولات تاثیر زیادی در آمار صادرات استان دارد باید جزو صادرات استانی محسوب شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا خامه زر صبح یکشنبه در دهمین کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک که در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، بیان کرد: محصولاتی اعم از زرشک، عناب و زعفران خراسان جنوبی از سایر استان ها صادر می شود بنابراین جزو صادرات استان محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این محصولات تاثیر زیادی در آمار صادرات خراسان جنوبی دارد باید جزو صادرات استانی محسوب شود.

 به گفته وی خراسان جنوبی رتبه اول تولید عناب و زرشک در کشور و جهان را دارد و باکیفیت ترین زعفران کشور نیز در این استان تولید می شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: بر اساس آخرین اقدامات، سامانه ای تحت عنوان سپیدار طراحی شده که صادرکنندگان می توانند از ۱۲ خرداد ماه با مراجعه به سامانه توسعه تجارت ایران از تسهیلات ریالی صندوق با نرخ ۱۴.۵ درصد برخوردار شوند.

سعید بهشتی راد ادامه داد: همچنین بنا به مصوبه هیئت وزیران سرمایه گذاران خارجی طی بازه ای پنج ساله به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری می توانند یک یا دو خودرو برای استفاده شخصی وارد کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثر آن بر ابعاد اقتصادی بیان کرد: بنابر گزارش ها، بانک ها و صنعت هوایی بخش های عمده متاثر از کرونا بوده اند.

بهشتی راد بیان کرد: همچنین به دنبال شیوع کرونا ویروس، نمایشگاه ها آسیب های زیادی متحمل شده اند که نیازمند توجه هستند.

وی ادامه داد: نمایشگاهی به صورت مجازی برگزار می شود تا مردم در منزل بتوانند تنها از طریق ورود به سایت خرید مجازی داشته باشند.

یزدانی، مدیر حقوقی و قراردادهای منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم در این جلسه از رشد دو برابری حامل های صادراتی خبر داد و گفت: منطقه ویژه توانسته حامل های ترانزیتی را از صفر به قریب به ۴۲۷ دستگاه برساند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از کرونا بیان کرد: غربالگری درب ورودی منطقه، توزیع چهار هزار ماسک و سه هزار دستکش بین پرسنل از جمله اقدامات انجام شده است.

کد خبر: ۲۲٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha