۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
نسخه رئیس کمیسیون صنایع و معادن برای جلوگیری از قطعی برق صنایع

نسخه رئیس کمیسیون صنایع و معادن برای جلوگیری از قطعی برق صنایع

اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن راهکارهای جلوگیری از قطعی برق صنایع را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی درباره قطعی برق صنایع، گفت: هر ساله در فصل تابستان برق صنایع قطع یا محدود می‌شود، در واقع اولویت قطعی برق، به صنایع داده شده که این امر موجب خسارت‌های بسیار به کشور می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرایط موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته جاری موضوع قطعی برق صنایع را با حضور وزرای صمت و نیرو موردبررسی قرار دهد تا تدابیر ویژه‌ای برای تامین برق موردنیاز صنایع صورت گیرد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد مشخص ما برای رفع مشکل تامین برق صنایع این بود که وزارت نیرو با صنایعی مانند فولاد که برق زیادی استفاده می‌کنند، قراردادهایی انعقاد کند تا این صنایع بتوانند، خودشان نیروگاه احداث و برق موردنیاز خود را تامین کنند البته این قرارداد باید سه جانبه باشد تا نگرانی اصلی مربوط به تامین خوارک گاز نیروگاه‌ها نیز رفع شود به این معنا که میان وزارت نیرو، وزارت نفت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی مانند انجمن فولاد و... قرادادهایی به منظور ایجاد نیروگاه و تامین برق موردنیاز منعقد شود، البته انجمن فولاد ایران در سال گذشته با پیشنهاد بنده تفاهم‌نامه‌هایی با وزرات نیرو انجام داد اما هنوز اجرایی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه منابع دولت محدود است و با این منابع محدود چگونه می‌توان ناترازی برق را رفع کرد، افزود: برای رفع این مشکل باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

اکبری تالارپشتی یادآورد شد: وزیر صمت نیز در جلسه کمیسیون صنایع و معادن به بیان مشکلات ناشی از قطعی برق صنایع مانند کاهش رشد تولید و... پرداخت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مقرر شد وزیر نیرو و وزیر صمت در این حوزه تعاملاتی با یکدیگر داشته باشند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراهم کنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha