۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
راه اندازی بزرگ‌ترین نیروگاه برق‌آبی‌-خورشیدی جهان

راه اندازی بزرگ‌ترین نیروگاه برق‌آبی‌-خورشیدی جهان

بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین نیروگاه برق‌آبی - خورشیدی جهان که از طریق روش جدید استفاده ترکیبی از نور و آب برق تولید می‌کند، در چین به بهره‌برداری کامل رسید.

به گزارش بازار، برای نخستین بار، نیروگاه فتوولتائیک که یک میلیون کیلووات برای راه اندازی یک شبکه برق آبی - خورشیدی ظرفیت دارد، می‌تواند ۱۵۰۰۰ خودروی برقی را با برد ۵۵۰ کیلومتر تنها درمدت یک ساعت به طور کامل شارژ کند.

این نیروگاه که در حوضه رودخانه یالونگ در شهرستان یاجیانگ در جنوب غربی استان سیچوان چین واقع شده است، با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیارد کیلووات ساعت نیازهای هفتصد هزار خانوار را برای یک سال کامل پوشش می‌دهد.

یانگ ژیوی، مدیر طرح ساخت و ساز، می‌گوید: این توان تولید معادل استفاده از ۶۰۰ هزار تن زغال سنگ استاندارد است و انتشار دی اکسید کربن را بیش از ۱.۶ میلیون تن کاهش می‌دهد.»

تکیه صرف بر نور خورشید برای تولید برق، باعث می‌شود تا در صورت ابری شدن هوا یا بارندگی ظرفیت تولید کاهش یابد یا به صفر برسد. افزوده شدن روش برق آبی می‌تواند به تنظیم تمام بی‌ثباتی‌ها کمک کند، بنابراین انرژی پاک پایدار و با کیفیت بالا ارائه می‌شود.

این نیروگاه با مساحتی بیش از ۱۶ میلیون متر مربع، بزرگ‌تر از ۲۰۰۰ زمین استاندارد فوتبال است. این کارخانه در ارتفاع حدود ۴۶۰۰ متری ساخته شده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha