۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
تایید تحویل زمین به ۱۱۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تایید تحویل زمین به ۱۱۰۰ نفر در طرح جوانی جمعیت اصفهان

اصفهان –قاری قرآن؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سه هزار و ۶۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در اصفهان داریم که یک هزار و ۱۰۰ نفر حائز تحویل زمین شدند.

علیرضا قاری قرآن در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان برای بهره‌برداری از ۶۶۵ طرح مسکن در استان، در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان اصفهان در نهضت ملی ساخت مسکن که ساخت چهار میلیون واحد را پیش بینی کرده است، سهم ۶ درصدی دارد که شامل ساخت ۲۴۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی طی چهار سال است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه ۱۴۵ هزار نفر در اصفهان شرایط لازم را احراز کردند، افزود: از میان ۱۸۸ هزار واحد شهری قرار است ۴۰ هزار واحد به شکل خود مالکی احداث شود.

بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان، شاهین شهر و فولادشهر بوده است، تاکید کرد: ۳۰۵ واحد مسکن مهر در پروژه بهارستان اصفهان به شکل خود مالکی تکمیل شده که با حضور وزیر راه به بهره برداری رسید،

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ساخت مسکن ۵۲ هزار زمین‌های تعیین تکلیف شده اصفهانبه زودی آغاز می‌شود.

قاری قرآن با بیان اینکه عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد آغاز شده است، گفت: برای ۲۰ هزار واحد دیگر باید ابدا زمین تامین شود که حداکثر تا سه ماه آینده ۱۰۰ درصد تخصیص زمین در این ارتباط انجام می شود.

۳۶۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در اصفهان

وی گفت: سه هزار و ۶۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در اصفهان داریم که یک هزار و ۱۰۰ نفر حائز تحویل زمین شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن چه به صورت انبوه سازی باشد و چه به شکل گروهی و یا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود، با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود، بیان کرد: به منظور اخذ پروانه ساخت، تهیه نقشه‌های معماری، سازه، تاسیسات برق و مکانیک براساس ضوابط و قوانین مربوطه تحت ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و آئین نامه اجرایی آن صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی این واحدها تحت نظارت ناظرین و مجریان ذی‌صلاح و با بیمه کیفیت انجام می‌پذیرد و بر این اساس تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.

قاری قرآن بیان داشت: تمامی زمین‌های در نظر گرفته شده از لحاظ انطباق با طرح جامع و طرح تفصیلی شهر، بررسی و کنترل می‌شود و در تمامی طرح‌های تفکیکی برای احداث بنا، در کمیته بررسی طرح‌های آماده سازی مجددا مورد بررسی و نقد قرار گرفته و از لحاظ رعایت ضوابط ومقررات شهرسازی کنترل می‌شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ح IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      چراشفاف صحبت نمیکنید میرم شرکت عمران بهارستان میگن زمین نداریم براطرح سه فرزندی ازاون طرف میاید اعلام میکنید زمین دادیم ؟