۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
احداث ۲۷ شهرک در نوار ساحلی کشور| ساخت خانه‌های تک‌طبقه و ویلایی را مدنظر داریم
بذرپاش خبر داد؛

احداث ۲۷ شهرک در نوار ساحلی کشور| ساخت خانه‌های تک‌طبقه و ویلایی را مدنظر داریم

اصفهان – بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد 27 شهرک‌ ساحلی در کشور، استان‌های فاقد دریا مانند اصفهان را با استان‌هایی مانند بوشهر، سیستان بلوچستان، خوزستان و هرمزگان مرتبط می‌سازد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت ۵۲ هزار واحد مسکونی در ۴۰ شهر اصفهان اقدام بزرگی است که مشکل تأمین زمین را رفع می کند، اظهار کرد: باید همت کنیم تا در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اصفهان به کارگاه تولید مسکن تبدیل شود.

وی با اشاره به بهره برداری ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان در روز جاری افزود: به طور کلی ۳۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور تأمین شده است که چهار برابر پروژه مسکن مهر است.

نابسامانی بازار مسکن با تحریم ها ارتباط مستقیم ندارد

وزیر راه و شهرسازی تامین مسکن را از مهم ترین نیازهای هر فرد و خانواده برشمرد و افزود: متاسفانه شاهد نابسامانی در حوزه مسکن هستیم و این در حالی است که وضعیت مسکن برخلاف بسیاری از حوزه های اقتصادی با تحریم ها نیز ارتباطی مستقیم ندارد.

وی با بیان اینکه بازار مسکن در سال‌های اخیر تقریبا به شکل کامل رها شده بود، ادامه داد: امروزه قیمت گذاری برای همه کالا به جز مسکن انجام می شود به نوعی که مالکان هر قیمتی که دوست دارند را به مشاورین املاک ارائه می کنند که در ارتباط با ساماندهی این وضعیت برنامه مفصلی داریم.

بذرپاش با اشاره به اینکه سیاستهای گذشته در این حوزه مزایا و معایبی در پی داشته است، گفت: از تجارب گذشته در حوزه مسکن استفاده و سعی می کنیم معایب را تکرار نکنیم و راه حلی برای آنها بیاندیشیم.

وی اضافه کرد: تولید مسکن بسیار مهم است و افزایش سرانه تولید ناخالص ملی تاثی دارد اما در کنار آن نباید از این نکته مهم غافل باشیم که توجه صرف به تولید انبوه مسکن نباید تکرار قصه مشکلات گذشته دراین حوزه را رقم زند و شاهد کمبود در زیرساختها، خدمات زیربنایی و روبنایی باشیم.

بذرپاش با اشره به اینکه اهدای زمین در حوزه تولید مسکن از اهمیت برخوردار است، گفت: در این راستا دولت بخشی از زمین‌های کشور را که در اختیار دارد رایگان در این طرح در اختیار مردم قرار داد.

وی اضافه کرد: تسهیل صدور مجوزها برعهده دولت است و در این راستا در حوزه نظام بانکی برخی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات لازم با ما همکاری کردند و برخی بانک‌ها نیز را باید متقاعد کنیم که تسهیلاتی را پرداخت کنند.

تصویب وام مرمت در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب وام مرمت در کشور ابراز کرد: در این راستا ۳۲۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار برای استان اصفهان مرمت خانه های بافت تاریخی که اجازه تخریب ندارد مصوب شد که در استان اصفهان بیشترین تعداد این خانه ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه در شهرسازی جدید انبوه سازی پذیرفته شده نیست، گفت: تلاش ما این است که تا جای ممکن خانه ها تک طبقه و ویلایی باشد تا ساخت مسکن خود مشکل سازبرای محیط زیست و آی و هوا نشود و در این راستا باید تاحد امکان زمین ها در مجاورت و داخل شهرها= تأمین شود.

بذرپاش ایجاد خانه های روستایی و اصلاح طرح هادی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: روستاهای کشور ۲۵ درصد جمعیت را در خود جای داده است و این اهمیت بیش از پیش احداث خانه های روستایی را نشان می دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تمرکز بر بافت فرسوده و تخصیص حمایت‌های مالی و مشوق‌های مالی در قالب تسهیلات بانکی و تغییر کاربری زمین‌های احتکارشده از دیگر سیاست‌های مهم این وزارتخانه است و بر این اساس زمین‌های با کاربری مسکونی که اقدامی برای صدور پروانه و یا ساخت نداشتند بلافاصله تغییر کاربری داده می شود.

وی با اشاره به تصویب بسته ۱۹ گانه در حوزه بازآفرینی شهری اضافه کرد: اجرای این مصوبه رشد قابل توجهی در صدور پروانه بازسازی بافت فرسوده را به دنبا دارد اما تاکنون ۵۰ شهرداری کشور آن را اجرایی کرده اند.

بذرپاش از ایجاد ۵۰ شهرک جدید در سطح کشور و ۲۷ شهرک ساحلی در نوار ساحلی کشور خبر داد و گفت: ساخت ۲۶ شهرک با سرمایه گذاری بخش خصوصی نهایی شده است که با در نظر گرفتن مقتضیات زیست بوم، اجرایی می شود و شهرکهای ساحلی نیز با هدف توسعه اقتصاد دریا محور در شمال و جنوب کشور اجرایی می شود.

۲۷ استان فاقد ساحل معین چهار استان دارای ساحل می‌شود

وی با اشار به اینکه ۲۷ استان فاقد ساحل معین چهار استان دارای ساحل می شود، گفت: در حقیت ایجاد شهرک‌های ساحلی استان‌های فاقد دریا مانند اصفهان را با استان‌هایی مانند بوشهر، سیستان بلوچستان، خوزستان و هرمزگان مرتبط می‌سازد.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سپنتا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      یه جای دیگه قبل گفتن تا ۱۵۰۰بستر ساحل و رودخانه ها کسی حق ساخت و ساز ندارن....اما الان. دیگه مشکلی ندارن..
    • ن IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      ناشر محترم الان مشکل بی نظمی وگرانی اجاره است تعیین درصد اجاره باعث دور زدن اون توسط املاک وموجرها شده سقف عددی تعیین بشه مثلا در هیچ نقطه نباید رهن بیشتر از پانصد میلیون ثبت بشه بدیهی است با این کار در مناطق پایین تر و خانه های کوچکتر رهن ها کمتر میشه