۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
ظرفیت عظیم شبکه ترانزیتی کشور برای توسعه اقتصادی و تولید ثروت
وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد؛

ظرفیت عظیم شبکه ترانزیتی کشور برای توسعه اقتصادی و تولید ثروت

اصفهان - بذرپاش؛ وزیر راه وشهرسازی گفت: استفاده بهینه و درست از ظرفیت شبکه ترانزیتی کشور می تواند به اندازه نفت و حتی بیشتر از آن تولید ثروت برای کشور در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذر پاش بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح یک هزار میلیارد تومان پروره ارتقای ایمنی راه‌های استان اصفهان، با اشاره به طرح ضربتی برای ارتقای کیفیت راه‌ها اظهار کرد: در این راستا ۲۰۰ اکیپ در راه‌های اصلی کشور تشکیل شده است و امیدواری با این طرح مشکلاتی که در اثر بارندگی در برخی فصول سال برای تردد در راه های کشور رخ می دهد؛ برطرف شود.

وی با بیان اینکه زمان انتظار برای اتمام این طرح‌ها تابستان امسال است، افزود: نیازمند منابع پایدارتر برای راه های کشور هستیم و در این راستا مصوبات مناسبی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است که باید به تصویب سازمان راهداری برسد تا شاهد ارتقای بیشتر کیفیت راه های کشور باشیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه ۲۹۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور وجود دارد، ابراز کرد: نوعی از هم در هم ریختگی در حوزه ترانزیتی کشور، به دلیل ادعای مسئولیت بسیاری از نهادها وجود دارد اما باید بدانیم که تنها مرجع ترانزیت کشور سازمان راهداری است.

وی با اشاره به اینکه با تصویب برنامه هفتم توسعه، نظمی در شبکه ترانزیتی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی فراوانی در ایران وجود دارد به نوعی که شبکه ترانزیتی ما می‌تواند به اندازه نفت و یا بیشتر از آن تولید ثروت داشته و سرمایه عظیمی را نصیب کشور و آیندگان کند.

بذرپاش تاکید کرد: توسعه و برنامه‌ریزی صحیح در عرصه اقتصادی، موجب توفیق سیاسی در عرصه های بین المللی و ارتباط بهتر با دیگر کشورهای دنیا می شود و در حقیقت یک امر دو جانبه برای کشور خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha