۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه

بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، از برگزاری نشست این فراکسیون با مسئولان مربوطه به منظور بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش بازار، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این فراکسیون با سردار شریفی مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان برنامه و بودجه گفت: این جلسه به منظور بررسی احکام مربوط به ایثارگران و جانبازان در لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: دولت اعلام کرده است، به دلیل اینکه در بحث ایثارگران و جانبازان قوانینی وجود دارد دیگر در لایحه برنامه هفتم توسعه همانند برنامه ششم به حوزه ایثارگران ورود نمی‌کنیم بنابراین احکامی را قرار نداده است.

وی ادامه داد: فراکسیون ایثارگران مجلس پیش از این یک سری نواقص قانونی را در برنامه ششم توسعه شناسایی و مدنظر قرار داده بود تا بتواند در زمان بررسی لایحه برنامه توسعه هفتم، آنها را رفع کند. مانند قانون جامع ایثارگران که تنها مختص به جانبازان، آزادگان و خانواده شهداست و در آن موضوع رزمندگان دیده نشده است.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: براین اساس در نشست امروز تصمیم گرفته شد، تلاش شود تا اکثریت احکام مربوط به حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه، در برنامه هفتم تنفیذ شود، همچنین احکامی که کمبود آنها طی شش سال اجرای برنامه ششم کاملا حس شده نیز در برنامه آتی مدنظر قرار گرفته و اضافه شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بیان کرد: جلسات این فراکسیون برای بررسی احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه ادامه خواهد داشت و یکشنبه هفته آینده برای دستیابی به پیشنهادات نهایی نشست دیگری برگزار می‌شود تا بتوان از حقوق ایثارگران درزمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه درصحن علنی مجلس دفاع کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: تلاش ما تصویب قوانینی قابل اجرا برای ایثارگران است، زیرا تصویب قوانینی غیرقابل اجرا تنها بار منفی نسبت به ایثارگران در افکار عمومی بوجود خواهد آورد و به غلط اینطور القا می کند که امتیازات بسیاری برای این قشر در نظر گرفته شده در صورتی که در واقع ایثارگران هیچ بهره‌ای از آن قانون نبرده‌اند.

وی اظهار کرد: همانگونه که بسیاری از احکام در برنامه ششم توسعه و قانون جامع ایثارگران تاکنون اجرایی نشده است، بنابراین هدف مجلس تصویب قوانینی است که دولت توان اجرای آنها را داشته باشد.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: در تمامی کشورها برای سربازان خود که به جنگ رفته تا از آب و خاکشان دفاع کنند، امتیازاتی را قائل هستند و ما نیز باید قوانین برای برخورداری عزیزانی که هشت سال در دوران دفاع مقدس در جبهه ها بوده‌اند، تصویب کنیم.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمنده معسر بدون درصد جانبازی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      11 0
      باید کمک معیشتی که ۵۶۰۰۰۰۰ تومان هست وبه رزمندگان معسر در سال ۱۴۰۲ میدهند را تبدیل به ۷۳۰۰۰۰۰ تومان یعنی حداقل دریافتی حقوق ماهانه یک کارگر یا کارمند مجرد بدون سابقه کرده و کمک معیشت را در واقع تبدیل به حقوق کرده و فیش حقوقی هم بابت ان بدهند تا اینطوری فکر کنیم بازنشسته شده اییم و دارییم حقوق بازنشستگی تو این سنی که دارییم میگیریم .
    • صادق IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      1 0
      سلام چرا با کارت ایثارگری وام به رزمنده ها نمی‌دهند وحتی تکریم کارت هیچ خدماتی به رزمنده ها داده نمی‌شود به خدا اکثر سربازان رزمنده دچار مشکل هستند حتی فرزندانشون بیکار هستند وضعیت مالی درست وحسابی ندارند مغفول ومظلوم واقع شده اند خواهشمندم به آنها رسیدگی شود که حقشان ضایع نشود
    • رزمندگان IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      سلام اگر نگاهی به جنگ کشورها داشته باشیم از جمله جنگ جهانی اول ودوم می‌بینیم که بعد از نزدیک پس امید است رزمندگان هم طبق عرف وشرع دیده شوند
    • ناشناس IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      سلام، جای تعجب است که در برنامه هفتم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته نیامده است.باید مجلس ورود کند و برنامه هفتم را اصلاح کند.
    • پرویز IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      0 0
      خداوند خیرتان بدهد چون از حق دفاع میکنید
    • دکتر حسن نظریان IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      سلام، در برنامه هفتم بازگشت به کار جانبازان بازنشسته نیامده است. ظاهراً در برنامه هفتم توجهی به جانبازان نشده و سعی شده این عزیزان به فراموشی سپرده شوند. آیا مجلس هم با این دیدگاه حاکم بر برنامه هفتم همسو است؟ از مجلس می خواهیم ورود کند.