۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
۱۵۰ میلیارد ریال حق بیمه زلزله زدگان آذربایجان غربی پرداخت شده است
استاندار آذربایجان غربی:

۱۵۰ میلیارد ریال حق بیمه زلزله زدگان آذربایجان غربی پرداخت شده است

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال از محل بیمه به مردم مناطق زلزله زده استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده منطقه خوی گفت: خوشبختانه مناطق مرزی استان تحت پوشش بیمه بوده و به همین دلیل پس از وقوع زلزله، اقدامات برای بررسی کارشناسان بیمه و جبران خسارت های وارد آمده به منازل مسکونی آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال به مردم مناطق زلزله زده استان توسط بیمه پرداخت شده است که تا پیش از این به حساب آنان واریز شده بود و افراد تا زمان آغاز بازسازی ها حق برداشت این مبلغ را نداشتند که اخیرا برای شروع بازسازی منازل، شاهد آزادسازی این مبلغ هستیم.

شهریاری افزود: در طول چند روز اینده نیز شاهد پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال دیگر از محل بیمه به مردم مناطق زلزله زده خواهیم بود.

وی همچنین از تصویب سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای بازسازی خانه های تخریب شده مناطق زلزله زده استان خبر داد.

آواربرداری ۷۰ درصد از واحدهای خسارت دیده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این بازدید با اشاره به افتتاح اولین واحد مسکونی بازسازی شده در منطقه قطور گفت: آواربرداری بیش از ۷۰ درصد واحدهای خسارت دیده در این بخش به اتمام رسیده است.

محمود بدلی افزود: صدور پروانه ساخت برای سه هزار واحد، جانمایی دو هزار واحد، پی کنی یک هزار و ۶۰۰ واحد، آرماتور بندی ۶۰۰ واحد و اجرای فنداسیون برای ۳۰۰ واحد از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت زمان بوده است.

کد خبر: ۲۲٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha