۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
حقوق دولتی معادن باید صرف زیرساخت شود نه هزینه
رییس سازمان نظام مهندسی معدن در گفتگو با بازار؛

حقوق دولتی معادن باید صرف زیرساخت شود نه هزینه

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: وصولی حقوق دولتی نباید به عنوان درآمد باشد، بلکه باید واریزی به خزانه طبق قانون به دستگاه های مربوط برگردد تا جهت توسعه زیرساخت و ترمیم و نظارت بر معادن صرف شود.

بازار؛ گروه صنعت و معدن: رییس سازمان نظام مهندسی معدن در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اینکه هرساله تیرماه در یکی از استان ها مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی معدن به همراه نماینده وزیر برگزار می شود، گفت: هر سه ماه یکبار جلسه گرده همایی در استان ها برگزار می شود اما بررسی مشکلات هیات مدیره سازمان استان ها به صورت سالانه بررسی می شود.
رضا بسطامی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن تنها تشکل قانون دار است، افزود: برنامه های این سازمان در هیات عمومی بررسی و در صورتی که هدف گذاری ها محقق نشود دلایل آن در هیات عمومی و شورای مرکزی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
او با تاکید بر اینکه بررسی پایش عملکرد استان ها توسط سازمان مرکزی انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر خدمات نظام مهندسی بر بستر سامانه سنم به صورت هوشمند انجام می شود و میزان برداشت مواد معدنی از پهنه های معدنی برای نخستین بار از طریق پهباد انجام شد که کار بسیار پیچیده ای است و به همراه نماینده سازمان صنعت و معدن استان ها انجام می شود.

سال ۱۳۹۸ در شورای عالی معادن مصوب شده که محاسبه حقوق دولتی به صورت فرموله توسط سازمان نظام مهندسی معدن انجام شود در یک بازه زمانی متوقف شد و دوباره از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مطرح و دوباره سازمان مهندسی معدن مامور انجام این کار شد

بسطامی با تاکید بر اینکه بعد از سه سال توقف صدور پروانه اشتغال با همکاری وزارت صنعت انجام شد، تصریح کرد: پروانه اشتغال برای ۸۰۰ نفر در بخش اکتشاف و زمین شناسی صادر شده که به عنوان ناظر، طراح و مهندس پروژه می توانند در پروژه های معدنی نقش ایفا کنند.

بسطامی با بیان اینکه وصولی حقوق دولتی نباید به عنوان درآمد باشد، اظهار کرد: ۶۵ درصد حقوق دولتی که به خزانه واریز می شود باید به وزارت صنعت برای ایجاد زیرساخت ها برگردد ۱۲ درصد به سازمان منابع طبیعی برای بازسازی معادن برگردد، ۱۵ درصد باید در راستای آبادانی روستاها هزینه شود، ۵ درصد برای تخصیص به معادن به صندوق بیمه معادن تخصیص و ۳ درصد این اعتبار هم به سازمان مهندسی معدن در راستای امور نظارتی بکار برود.

او افزود: سال ۱۳۹۸ در شورای عالی معادن مصوب شده که محاسبه حقوق دولتی به صورت فرموله توسط سازمان نظام مهندسی معدن انجام شود در یک بازه زمانی متوقف شد و دوباره از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مطرح و دوباره سازمان مهندسی معدن مامور انجام این کار شد که در ۸ گروه معدنی ارزیابی ها انجام می شود که امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به صورت فرموله اجرایی شود.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha