۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
مسائل مربوط به قطعی برق صنایع مورد بررسی قرار گرفت
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مسائل مربوط به قطعی برق صنایع مورد بررسی قرار گرفت

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز وزیر نیرو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تامین برق موردنیاز صنایع را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۵تیر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه موضوع تامین برق صنایع کشور و چاه‌های کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: وزیر نیرو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تامین برق موردنیاز صنایع را تشریح کرد؛ براساس این گزارش در شهرک‌های صنعتی قطعی برق فقط یک شیفت در هفته و در یک روز صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین درباره تامین برق موردنیاز صنایع بزرگ مانند فولادی‌ها توضیحاتی ارائه شده که به گفته وزیر نیرو قطعی برق این صنایع تعدیل و تلاش شده که مصرف برق در ساعات اوج مصرف مدیریت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین به بررسی آخرین وضعیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق توسط صنایع بزرگ در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن اشاره کرد و ادامه داد: صنایع بزرگ ملزم به تولید ۱۰ هزارمگاوات برق هستند که براساس گزارش ارائه شده در حال حاضر ۵ هزار مگاوات در حال احداث است و این پروژه به صورت میانگین پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

جدی پرداخت طلب نیروگاه‌های بخش خصوصی را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست برشمرد و افزود: این بدهی‌ها باید به موقع پرداخت شود تا بخش خصوصی انگیزه لازم برای ایجاد نیروگاه داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: در این نشست وزیر صمت نیز به مشکلات ناشی از قطعی برق صنایع اشاره و بر لزوم تامین برق این بخش تاکید کرد.

این نماینده مردم مجلس یازدهم با بیان اینکه اعضای کمسیون صنایع و معادن نیز به بیان نقطه نظرات خود درباره ضرورت تامین برق صنایع پرداختند، ادامه داد: نمایندگان بر تامین آب مورد نیاز نیروگاه‌ها از پساب‌ها تاکید کردند.

جدی تصریح کرد: در این نشست حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت لایحه برنامه هفتم توسعه نیز موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد وزاری نیرو و صمت پیشنهادات خود درباره این لایحه را به کمیسیون صنایع و معادن ارائه کنند.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احسان IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      لامصب امروز بخاطر برق شناور نو ۱۸۰میلیونی من سوخت بی همه چیز مجبورشدم ۱۰۰میلیون قرض کنم تا زمینم خشک نشه خدا ریشتون راخشک کنه به حق ۵تن