۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
۶۰ هزار راس دام سبک وارد سیستان و بلوچستان شد
معاون دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

۶۰ هزار راس دام سبک وارد سیستان و بلوچستان شد

زاهدان- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از ورود ۶۰ هزار راس دام سبک از استاتهای همجوار به سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مسعود اصغری با اشاره به ورود ۶۰ هزار راس دام سبک از استاتهای همجوار برای عید قربان اظهار داشت: تمامی دام های وارد شده در مبدا تحت نظارت بهداشتی شامل پلاک کوبی، سم پاشی و معاینه بالینی قرار خواهند گرفت و در صورت سالم بودن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی صادر می شود و در مقصد هم دام ها تحت نظارت دامپزشکی بخش خصوصی و دولتی، مورد معاینه بالینی قرار خواهند گرفت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، گفت: شهروندان می‌توانند دام دارای پلاک کددار مورد نیاز خود را از میادین عرضه مجاز دام که توسط شهرداری های سطح استان مشخص کرده و یا از میادین عرضه دام خریداری و از نظرات کارشناسان دامپزشکی مستقر در میادین بهره‌مند شوند.

اصغری از هم استانی ها خواست برای اطمینان از سلامت دام از کارشناسان دامپزشکی مشاوره بگیرند، افزود: برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو لازم است پس از کشتار دام قربانی و به منظور مصرف ، حتما" گوشت به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال و جگر به مدت حداقل ۴۸ ساعت نگهداری شده و سپس گوشت با دستکش خرد شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، گفت: دامپزشکی استان با تشکیل و ساماندهی ۲۶ اکیپ ثابت و ۳۶ اکیپ سیار ناظران بهداشتی و شرعی متشکل از ۳۱دکتر دامپزشک، ۶۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۵ ناظر شرعی آماده ارائه خدمات شرعی و بهداشتی در خصوص سوالات و مشکلات مردم در خصوص تهیه، ذبح و اطمینان از سلامت گوشت قربانی در عید سعید قربان هستند.

کد خبر: ۲۲۸٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha