۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
 اجرای ۲۷ هزار متر حفاری اکتشافی عمقی

اجرای ۲۷ هزار متر حفاری اکتشافی عمقی

یکی از مدل‌های همکاری موفق میان شرکت‌های معدنی ایران آنومالی D۱۹ است که با مشارکت سرمایه‌گذاری دو شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و چادرملو به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بازار، تاکنون در این محدوده مشترک ۲۷ هزار متر حفاری اکتشافی به عمق ۶۰۰ متر به انجام رسیده است که حدود ۵۰۰۰ متر از آن معادل ۲۰ درصد، در رگه‌های آهن‌دار عبور کرده است. میزان باطله‌برداری در مرحله نخست این محدوده در مدت زمان ۱۸ ماهه به میزان ۱۰۵ میلیون تن بوده است.

بر اساس اکتشافات اولیه انجام شده در این آنومالی، ذخیره احتمالی تا ۲۴۰ میلیون تن برآورد شده است که مطابق با هدف‌گذاری استخراج ۷ میلیون تنی سالانه در مراحل پیشرفت طرح، عمر اولیه معدن به طور تقریبی ۲۰ سال می‌باشد.

گفتنی است؛ در مرحله‌های بعدی استخراج سالیانه از این معدن به ۹ میلیون تن خواهد رسید.

همچنین میزان ذخایر برآورد شده در توده جنوبی آنومالی D۱۹ به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ و در توده شمالی که هنوز اکتشافات گسترده‌ای در آن صورت نگرفته حدوداً ۸۰ میلیون تن می‌باشد. عیار میانگین سنگ آهن این آنومالی نیز ۴۰ درصد عنوان شده است.

گفته می‌شود میزان مشارکت شرکت‌های چادرملو و سنگ‌آهن مرکزی به طور یکسان ۵۰ درصد می‌باشد که انتظار می‌رود اولین بار استخراجی این معدن تا پایان امسال به کارخانه‌های فرآوری این دو شرکت برسد.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha