۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
مجلس اجازه ورود کارشناسان قلابی حوزه اقتصاد را در رسیدگی به لایحه برنامه هفتم ندهد
نماینده مردم تهران در مجلس:

مجلس اجازه ورود کارشناسان قلابی حوزه اقتصاد را در رسیدگی به لایحه برنامه هفتم ندهد

نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است مجلس نباید در جریان رسیدگی به لایحه پنجساله هفتم دچار غفلت شده و به کارشناسان قلابی حوزه اقتصاد اجازه ورود به این موضوع را بدهد.

به گزارش بازار، غلامحسین رضوانی در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و تشکر از رئیس جمهور و اعضای کابینه، گفت: البته در میان همکاران آقای رئیسی، هستند افرادی که از جنس ایشان نیستند که امید داریم ایشان در این خصوص چاره جویی کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حمایت همیشگی از مردم، وظیفه اساسی نمایندگان مجلس است، عنوان کرد: ما نباید تصور کنیم حمایت از مردم چیزی است که می توان از آن صرف نظر کرد. در دولت های قبلی بعضا مدعی شدند که ۴ هزار مدیر را عوض کرده اند؛ آیا آقای رئیسی می تواند ادعا کند که ۵۰۰ مدیر را عوض کرده است؟ نباید هزینه ها به نام جریان انقلابی و شادکامی ها به نفع جریان غیرانقلابی باشد.

وی ادامه داد: کسانی که درون دولت خود را برای انتخابات ۱۴۰۴ آماده و گرم می کنند، یاران صدیقی برای رئیسی و خدمتگذاران صادقی برای مردم نخواهند بود. ما نباید در مجلس دچار غفلت شویم که از مهم ترین امور ما رسیدگی به لایحه برنامه پنجساله هفتم است. باید مراقب باشیم کسانی که به صورت قلابی خود را کارشناس اقتصادی جا زده اند و حنجره پاره کرده و می گفتند فساد، رانت، تبعیض، قاچاق و ناترازی بودجه با برداشتن نسنجیده ارز ترجیحی حل خواهد شد، نباید نسخه های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را مثل سال های قبل به خورد ما بدهند.

رضوانی اضافه کرد: کسانی که از مفسدان اقتصادی همچون خاوری ها حمایت کرده و می کنند نباید کاری کنند با عجله کار نسنجیده انجام دهیم. ما فراموش نکرده ایم مردم ما که حسن‌گزیده بودند تازه داشتند به کاهش تورم امیدوار می شدند که با برخورد نسنجیده در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی و بدون تمهیدات لازم، دچار مشکل شدند از این رو نباید مجددا در زمان بررسی لایحه برنامه، تصمیم نابجایی بگیریم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: ما می خواهیم ناترازی ها را از بین ببریم اما نباید به اسم این موضوع، باعث شویم تورم افزایش یابد. تنها اتفاقی که افتاد این بود که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

وی افزود: هم اکنون فردی بعد از ۳۰ سال کار کردن که به زمان بازنشستگی رسیده با تغییر فرمول بازنشستگی مواجه می شود. آیا این موضوع از نظر عقلی، شرعی، منطقی و تدبیر حکمرانی صحیح است که مجددا تداخل ایجاد کنیم؟ قبلا می گفتیم آیا تلاطم ایجاد می شود که پاسخ دادند خیر. امروز هم دوباره کلید ایجاد تلاطم را می چرخانند از این رو مجلس باید مراقب باشد و از هیاهوی هیچ کس نترسد چرا که ما طرفدار مردم هستیم و در کنار آنها باقی خواهیم ماند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند بعد از ارتحال یکی از شخصیت ها ما از آقازادگی نجات پیدا کرده ایم اما گرفتار این پدیده هستیم. کسی که آقازادگی را از دو طرف سببی و نسبی نمایندگی می کند، از شرایط برادران فاضل و غیرفاضل برخوردار است و با واژه سازی قصد منفعل کردن جریان انقلابی را دارد توجه کند که ما هنوز هم به او مقداری علاقمند هستیم. ما با ناهمراهی با ضدانقلاب، فتنه ای ها، انحرافی ها را از حد بگذارند آن وقت با سخن خواهیم گفت و برای همیشه از قطار انقلاب پیاده خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha