۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
برگزاری دومین نمایشگاه اوراسیا در تهران
­۱۳ تا ۱۶ آذر ماه؛

برگزاری دومین نمایشگاه اوراسیا در تهران

مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آذر ماه خبر داد.

به گزارش بازار، رحمت اله خرمالی مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اهمیت بازار ۱۸۰ میلیونی این کشورها برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی و نزدیکی سیاسی و اقتصادی این کشورها با کشورمان و همچنین اتمام موفقیت‌آمیز مذاکرات با اتحادیه مذکور برای انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد در نظر است دومین نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در فضایی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع و با حضور مقامات و شرکت‌ها در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دور اول این نمایشگاه در تیرماه ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، در ادامه افزود: با انعقاد موافقت نامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مرحله نخست خوشبختانه صادرات کشورمان به این کشورها در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل ۲۸ درصد و در دوماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است که بیشترین رشد صادرات به کشورهای روسیه و ارمنستان بوده است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و همچنین اهمیت افزایش مبادلات تجاری کشورمان با این کشورها در این دور از برگزاری از نمایشگاه در تلاش هستیم از مقامات و شرکت‌های کشورهای این مناطق نیز برای حضور در نمایشگاه و برگزاری همایش‌های تجاری دعوت بهعمل آوریم.

به گفته او حجم مبادلات تجاری کشورمان با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دوماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ میلیارد دلار بوده است و در این مدت حجم مبادلات تجاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیش از سه میلیارد دلار بوده است.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha