۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
قیمت تمام شده تولید یک کیلو برنج ۵۷ هزار تومان؛ قیمت فروش در شمال کشور ۵۰ هزار تومان
نماینده مردم قائمشهر در مجلس:

قیمت تمام شده تولید یک کیلو برنج ۵۷ هزار تومان؛ قیمت فروش در شمال کشور ۵۰ هزار تومان

نماینده مردم قائم شهر در مجلس گفت: کشاورزان ما با مشکل مواجهند، چرا که قیمت تمام شده تولید یک کیلو برنج برای کشاورز بیش از ۵۷ هزار تومان است، اما برنج را در شمال کشور ۵۰ هزار تومان می خرند!

به گزارش بازار، کمال علیپور خنکداری در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: تذکر من به هیات رئیسه است، در صورتی که قبل از رأی گیری تذکر ثبت شود، باید به نمایندگان برای طرح آن فرصت داده شود. این در حالی است که در پیشنهاد قبلی – پیشنهاد حذف کلمه "برنج" از شمولیت کاهش مالیات بر ارزش افزوده- ما تذکر داشتیم، اما فرصت لازم برای طرح آن داده نشد. از سوی دیگر کمتر از ۳۰ ثانیه و به فوریت رأی گیری به اتمام رسید.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس یازدهم افزود: کشاورزان ما با مشکل مواجهند، چرا که قیمت تمام شده تولید یک کیلو برنج برای کشاورز بیش از ۵۷ هزار تومان است، اما برنج را در شمال کشور ۵۰ هزار تومان می خرند!

وی اضافه کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید با وجود اینکه ما اجازه واردات خودرو را دادیم، اما بیش از ۱۷۰ درصد برای آن عوارض ورودی تعیین می کنند. برای امنیت غذایی که نیاز است کشاورزان را کمک کنیم، مالیات بر ارزش افزوده را کم می کنیم تا بتوانیم ۲ تا ۳ میلیون تن برنج وارد کرده و نابودی کشاورزی ایران را رقم بزنیم. مجلس یازدهم مجلس انقلابی است و باید به مهار تورم و رشد تولید کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر نمایندگان تذکری دارند، باید به موقع فرصت به آنها برای طرح تذکر و اخطار داده شود. کشاورزان گلایه مند هستند.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: هیچ مصوبه ای نبوده که کمتر از ۳۰ ثانیه برای رأی گیری آن فرصت در نظر گرفته شود، زیرا اینجا ثانیه شمار وجود دارد و این موضوع ثبت شده است. از سوی دیگر مجلس اجازه تغییر عمده در لایحه دولت برابر با قوانین بالادستی را ندارد.

وی اضافه کرد: نظر من با شما درباره برنج یکسان است، اما نکته مهم این است که پیش از این ۲ بار موضوع برنج مطرح شد، اما رأی پایین آورد، به نظر شما اگر دوباره این موضوع مطرح شود، مجلس به آن رأی خواهد داد.

مصری تصریح کرد: براساس این مصوبه کالاهایی که در داخل تامین می شود، شامل کاهش مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و این موضوع فقط مشمول کالاهایی می شود که در داخل تامین و تولید نمی شود. در واقع ما به دنبال آن هستیم که قیمت برخی کالاهای اساسی و داروهایی که در داخل تولید نمی شود را با قیمت پایین به مردم برسانیم و به مهار تورم کمک کنیم.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha