۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
دولت اهداف طرح فروش متری مسکن را مشخص کند
عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

دولت اهداف طرح فروش متری مسکن را مشخص کند

گرگان-شرافت، عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: دولت باید هدف از اجرای طرح ملی مسکن را مشخص کند که برای خانه دار شدن یا هدایت سرمایه پیش بینی شده است.

محمد مهدی شرافت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت ساخت باید به عنوان جزیی از مجموعه کارکرد اقتصادی جامعه تعریف شود بنابراین قابل تفکیک نیست اینکه بخواهیم با یک سری سیاست ها بازار مسکن را کنترل کنند، شدنی نیست.

عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن ضمن یادآوری این نکته که تمامی بخش های اقتصاد کشور اعم از بازار خودرو، سکه و دلار آرامش ندارد، افزود: اینکه بخواهیم با یک سری سیاست ها بخش هایی از بازار مسکن را ثبات ببخشیم، راه به جایی نخواهیم برد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان یزد با بیان اینکه مسکن مصرفی جز کوچکی از نیاز جامعه است، افزود: بخش عمده مسکن این روزها به عنوان کالای سرمایه ای پشتوانه مالی برای آینده تلقی می شود.

وی ادامه داد: فروش متری مسکن با هدف هدایت و افزایش سرمایه های سرگردان برای بازار مسکن مفید است اما باید هدف از این طرح را مشخص کنند که برای تامین نیاز مسکن یا سرمایه گذاری ایجاد شده است.

شرافت معتقد است: اجرای طرح فروش متری مسکن منجر به کاهش التهاب بازار می شود اما امکان خانه دار شدن افراد متقاضی به ویژه دهک های کم درآمد میسر نیست.

عضو کانون سراسری انبوه سازان مسکن اضافه کرد: اگر هدف خانه دار شدن باشد باید مسکن در استطاعت مصرف کننده، ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه انبوه سازان سودی از بازار مسکن نمی برند و بیشترین سود اغلب به جیب دلالان می رود، افزود: متاسفانه افراد دیگری به التهاب بازار دامن می زنند که در این راستا دولت و مجلس هم با سیستم قضایی باید وارد شوند.

کد خبر: ۲۲۸٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha