۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در بخش آبزیان

سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در بخش آبزیان

سال گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزیان انجام شده که از این میزان ۲.۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تکثیر و پرورش میگو بوده است.

به گزارش بازار، رجبعلی قربان‌زاده با بیان این که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی غیر قابل کشت، لم یزرع و مناسب پرورش میگو در سواحل جنوبی و استان گلستان شناسایی شده است، گفت: از این میزان سطوح شناسایی شده برای پرورش میگو، ۱۰۰ هزار هکتار در مرحله توسعه و نزدیک به ۴۰ هزار هکتار (غیرمفید) در مرحله احداث می‌باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران افزود: برای راه‌اندازی ۲۰ هزار هکتار اراضی پرورش میگو از مجموع ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شناسایی شده، نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۷۰ درصد آن از محل تسهیلات و ۳۰ درصد از طریق آورده شخصی تأمین خواهد شد.

وی اظهار کرد: با ورود این میزان اراضی به چرخه تولید، میزان تولید میگوی پرورشی به حدود ۱۶۰ هزار تن خواهد رسید.

قربان‌زاده سطح زیر کشت میگو در سال ۱۴۰۱ را حدود ۱۷ هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: میزان تولید میگوی آب شور نزدیک به ۶۱ هزار تن برآورد شده که بیش از ۸۷ درصد تحقق هدف را نشان می‌دهد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزیان انجام شده است که از این میزان حدود ۲.۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تکثیر و پرورش میگو بوده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha