۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
مصرف برق کولرهای گازی ۵ برابر کولرهای آبی است
مشاور مدیرعامل توانیر:

مصرف برق کولرهای گازی ۵ برابر کولرهای آبی است

یاقوتی، مشاور مدیرعامل توانیر، مصرف برق کولرهای گازی را پنج برابر کولرهای آبی دانست و گفت: با همیاری مردم و تلاش صنعت برق، تابستان را بدون قطعی برق پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی، مشاور مدیرعامل توانیر از مردم خواست با توجه به نقش اساسی برق در زندگی روزمره، برنامه‌های تشویق محور مدیریت مصرف صنعت برق را به ویژه طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ به کار ببندند و استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات کم باری منتقل کنند.

وی با اشاره به همکاری نظام‌مند مصرف کنندگان بزرگ صنعتی، کشاورزی و ... با برنامه‌های مدیریت بار و مصرف شرکت توانیر، نقش مشترکان خانگی را در عبور از پیک تابستان حایز اهمیت دانست و از تلاش صنعت برق در جهت فرهنگ‌سازی و سوق دادن بخش خانگی به سمت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف با استفاده از اهرم‌های تشویقی خبر داد.

یاقوتی وسایل سرمایشی را از مهم‌ترین مصارف شبکه در تابستان ذکر کرد که در این بین مصرف کولرهای گازی تا ۵ برابر کولرهای آبی است و عدم عایق بندی محیط و گرمای پخت و پز در آشپزخانه موجب هدررفت انرژی می‌شود و علاوه بر آن راهکارهای متنوعی برای کنترل مصرف برق منازل وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت صنعت برق از مشترکان ابراز داشت: از سال ۹۰ بیمه خسارت آسیب لوازم برقی به مشترکان ناشی از حوادث شبکه پرداخت می‌شود که جزئیات آن از طریق پرتال رسمی شرکت توانیر قابل دسترسی است.

کد خبر: ۲۲٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha