۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
درد سر جدید فورد با خودروهای اکسپلور
بازار خبر می دهد

درد سر جدید فورد با خودروهای اکسپلور

شرکت خودروسازی فورد ۷۱۰ هزار دستگاه اکسپلور تولید شده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ را جهت تعویض و تعمیر اتصالات محور محرک و بروز رسانی نرم افزار یونیت ترمز اضطراری فراخوان صادر کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا تحقیقاتی را در خصوص فراخوان خودروهای فورد اکسپلور آغاز کرد، براساس این خبر شرکت خودروسازی فورد برای خودروهای فورد اکسپلور ۲۰۲۰ تولید شده در کارخانه های شیکاگو و ایلینوی فراخوان بررسی موتور و سیستم برق خودرو همچنین تعویض اتصالات محور محرک صادر کرده است.

براساس اعلام سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا باید شرکت خودروسازی فورد ۷۱۰ هزار دستگاه اکسپلور تولید شده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ را جهت بررسی موتور، بازدید سیستم برق موتور و تعمیر اتصالات محور محرک فرا بخواند. شرکت خودروسازی فورد نیز در واکنش به این خبر، بیانیه ای منتشر کرده است: «شرکت خودروسازی فورد به عنوان دومین خودروساز بزرگ آمریکا، برای محصولات اکسپلور مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ فراخوان می دهد. براساس تحقیقات این شرکت اتصالات پیچ های افقی محور عقب این خودرو ضعف کیفی داشته و در برخی موارد منجربه شکسته شدن و عدم تعادل محور محرک می شود. این مورد منجربه عدم تعادا خودرو در زمان حرکت می شود.»

البته این اولین فراخوان برای خودرو اکسپلور نیست، چرا که سال گذشته فورد برای بررسی عدم عملکرد ترمز دستی مجبور به فراخوان برای این محصول شد، در این خودرو محور خروجی قدرت از موتور به گیربکس دچار مشکل شده بود و در زمان انتخاب وضعیت پارک برای گیربکس خودرو اقدام به حرکت در وضعیت دنده عقب می کرد، این مورد در زمان پارک خودرو منجربه افزایش ضریب تصادف شده بود.

شرکت خودروسازی فورد در خصوص فراخوان جدید به رسانه ها اعلام کرده است که تا کنون از ایراد فنی محور محرک اکسپلور گزارش تصادف تاکنون اعلام نشده است. بنابراین در تلاش هستیم که جهت افزایش اطمینان مشتریان در زمان تعویض و تعمیر اتصالات محور محرک این خودرو، بروز رسانی نرم افزار برای یونیت ترمز اضطراری و ترمز دستی الکترونیکی انجام دهیم. چرا که هر نوع ایراد فنی در زمان انتقال گشتاور می تواند منجربه آسیب دیدن متعلقات این سیستم شود، البته باید ذکر کرد که ایراد فنی محور عقب اکسپلور منجربه کاهش ضریب ایمنی نخواهد شد.

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا روز گذشته به شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است که دو مورد ثبت شکایت از کاهش قدرت خودرو اکسپلور در زمان حرکت در مسیرهای سربالایی ثبت کرده است. براساس این شکایت رانندگان این خودرو مدعی شدند که گشتاور مناسب به چرخ های عقب انتقال نمی یابد و خودرو گاهی دچار انحراف از مسیر نیز می شود، شرکت خودروسازی فورد نیز در اطلاعیه دوم خود در خصوص محصولات اکسپلور فراخوان تعمیر محور محرک عقب را نیز صادر کرده است.

کارشناسان معتقد هستند که از زمان ورود زنجیره تامین مکزیک به شرکت خودروسازی فورد، ضریب کیفیت این خودروساز آمریکایی کاهش و فراخوان های تعمیرات آن افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha