۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
پیروزی فولکس واگن در دیزل گیت| بزرگترین خودروساز دنیا جریمه پرداخت می کند؟
بازار گزارش می دهد

پیروزی فولکس واگن در دیزل گیت| بزرگترین خودروساز دنیا جریمه پرداخت می کند؟

گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی خبری در خصوص پیروزی خود در «دیزل گیت» را منتشر کرده است، براساس این خبر، آمریکایی ها موفق به اثبات رسوایی تقلب در تست آلایندگی نشدند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی خبری در خصوص پیروزی خود در «دیزل گیت» را منتشر کرده است. براساس این خبر، یک قاضی فدرال به نفع گروه خودروسازی فولکس واگن به دلیل شکایت هایی آمریکا در خصوص رسوایی تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای، رای صادر کرده است.

چارلز بری، قاضی منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو روز پنجشنبه حکم داده است که شهرهای سالت لیک یوتا و هیلزبورو فلوریدا نمی توانند ثابت کنند که فولکس واگن مقررات خود را در مورد دستکاری سیستم های کنترل آلایندگی خودروها را نقض کرده است. البته زمان کافی برای درخواست تجدید نظر توسط دو شهر مذکور در دادگاه وجود دارد.

رابرت گیفرا، وکیل گروه فولکس واگن در آخرین نشست خبری خود گفت: این رای دادگاه گروه فولکس واگن را به پایان دعوی قضایی دیزل گیت در آمریکا نزدیک می کند. بزرگترین خودروساز دنیا در ماه گذشته میلادی با ایالت تگزاس به توافق پرداخت ۸۵ میلیون دلاری رسید. هرچند این توافق در راستای معامله نهایی نشده است، در همین خصوص وکلای ایالت تگزاس تا کنون جهت انجام توافق نهایی با گروه فولکس واگن وارد مذاکره نشدند.

گروه خودروسازی فولکس واگن سال گذشته توافق کرد که بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار انواع جریمه کیفری و مدنی به ایالت ها، شبکه فروش و مشتریان در آمریکا پرداخت کند

فولکس واگن جریمه می دهد؟

در سال ۲۰۱۵ گروه خودروسازی فولکس واگن به دلیل نصب تجهیزات تست دستکاری شده در نرم افزار متهم به تقلب در تست آلایندگی ۱۱ میلیون خودرو در سراسر دنیا شد. از همین رو آمریکا به عنوان نخستین کشور وارد فاز تست و بررسی خودروهای تولیدی این شرکت در سال مذکور شد. گروه خودروسازی فولکس واگن سال گذشته توافق کرد که بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار انواع جریمه کیفری و مدنی به ایالت ها، شبکه فروش و مشتریان در آمریکا پرداخت کند. همزمان با این موضوع بزرگترین خودروساز دنیا پرداخت ۳۰ میلیارد دلار جریمه به سایر بازارهای جهان را پذیرفت. این نوع جریمه برای گروه خودروسازی فولکس واگن سال ۲۰۲۰ توسط حکم یک دادگاه در آمریکا صادر شد. چرا که آمریکایی ها مدعی شکایت به دلیل دستکاری در نرم افزار و تجهیزات آلایندگی علیه گروه خودروسازی فولکس واگن هستند. زیرا در آمریکا قانون هوای پاک فدرال وجود دارد که به آژانس های حفاظت از محیط زیست جهت نظارت واگذار شده است. یکی از این آژانس ها در شهر بریر واقع است، شهری که شاکی اصلی پرونده دیزل گیت فولکس واگن به حساب می آید.

در پاین باید ذکر کرد که گروه خودروسازی فولکس واگن سال هاست از نظر تیراژ تولید و تعداد برند به عنوان بزرگترین خودروساز جهان به حساب می آید. این خودروساز جز سرمایه گذاران اصلی و بزرگ ساخت خودروهای الکتریکی در اروپا و آمریکا محسوب می شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha