۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور

برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال گفت: ۵۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش بازار، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چین دوم از باغات چای شمال کشور افزود: تاکنون ۶۴ هزار تن چای از باغات چایکاران خریداری شده که ارزش اقتصادی آن ۸۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت می‌شود، تصریح کرد: در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۵۳ درصد از مجموع مطالبات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در چین اول کارخانجات سهم خود را به موقع پرداخت کردند، تاکید کرد: کارخانجات ۴۵ روز فرصت دارند که مطالبات چایکاران را پرداخت کنند اما امسال جلوتر از آن موعد مقرر مطالبات پرداخت شده است.

جهانساز با اشاره به پرداخت ۷۳ درصدی مطالبات سهم کارخانه داران اضافه کرد: تا به امروز ۱۳ هزار تن چای خشک تولید شده که پیش بینی می‌شود میزان تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش تولید داریم، گفت: علاوه بر این بهزارعی تلاش شده در راستای افزایش کمی و کیفی تولید چای پژوهشکده نیز ارقام جدید نیز معرفی شود. وی با اشاره به قرارداد واردات ۱۰ رقم جدید چای اظهار داشت: ارقام ژاپنی سازگارتر با محیط ایران هستند.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha